Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

exakt samma siffror i utsläpp som min men ändå är reg.nr. LEU444 skattebefriad och inte min ?

liknande annons som kommer upp under samma sökkriterier på blocket, det enda som skiljer reg.nr. ("av handlare angivet.. ") skattelapp har jag ju fått .. 292:- i skatt fram till feb, då kommer ny inbetalningslapp ..
Dom tidiga Drive 2010 fanns som både "Miljöbil" och inte kolla på förbrukningen blandad körning står det 0,45 så är den skattefri miljöbil
står det 0,49 så är det en av dom tidiga som inte klassar in och då betalar skatt
Nja tidig 2010 är det nog inte, i vilket fall så kollade jag mot en liknande bil, samma siffror, vikt, utsläpp m.m. Och den ena var skattebefriad men icke min, är det så att bilen är trimmad/optimerad är det inte alls bra, det sa isåfall säljaren inget om ...
Nja tidig 2010 är det nog inte, i vilket fall så kollade jag mot en liknande bil, samma siffror, vikt, utsläpp m.m. Och den ena var skattebefriad men icke min, är det så att bilen är trimmad/optimerad är det inte alls bra, det sa isåfall säljaren inget om ...

Kolla gärna reg.nr LEU444 mot LOC899, säg gärna till om vad jag missar.
Infon nedanför stämmer tyvärr inte, man har inte släppt bilar där vissa räknas som miljö och vissa inte,
är bilen uttagen efter 1 Juli 2009 så är den skattebefriad i 5 år (1,6 drive)
Det som hänt är att Volvo lämnat fel uppgifter till Transportstyrelsen, det du gör är att du kontaktar Volvo eller din Åf
om du handlat på en bilfirma så skickar dom in en korrigering för att Transportstyrelsen skall lägga in rätt uppgifter och
justera skattebefrielsen.
Har haft ett par såna fall på jobbet som alla korrigerats.

DrMumin skrev:Dom tidiga Drive 2010 fanns som både "Miljöbil" och inte kolla på förbrukningen blandad körning står det 0,45 så är den skattefri miljöbil
står det 0,49 så är det en av dom tidiga som inte klassar in och då betalar skatt
Jag har liknande problem, min bil är reggad som miljöbil och jag betalar ingen skatt på den. Men, i folksams register så kommer den inte upp som miljöbil så jag får inte miljöbilsrabatten just nu trots att v70 1,6 Drive 2011 står med på deras lista på nätet om vilka bilar som kvalificerar in där
På min V70 DRIVe MY11 står det följande på transportstyrelsen.se:

Fordonsstatus: I trafik (2010-06-08)

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 1182
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0
Betalningsmånad/er: augusti
Befriad från skatteuttag t.o.m: 2015-05-31
Förfallen fordonsskatt/avgift, kr: 0
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?