Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
De räcker å läsa här å ha ägt en bosse. Men priserna behöver man inte göra nån större researh om.
Användarvisningsbild
av Bosse78
dst02 skrev:...å bekräfta att Jag har fel så har väl du provat alla bosse?
Nä och därför gör jag inga sådana uttalanden
Användarvisningsbild
av Bosse78
dst02 skrev:De räcker å läsa här å ha ägt en bosse. Men priserna behöver man inte göra nån större researh om.
Priser har jag inte på nått sätt kommenterat.... ja va konstigt att folk här på jagrullar bara har problem med volvo, du har nog rätt!
Användarvisningsbild
av Strebern
Har haft flertalet "premiumtyskar", och Volvo är inte sämre i kvalitén, och dessutom mycket billigare att fixa när det väl går sönder.
av MattiasD
Droopy skrev:
MattiasD skrev:Jag såg också att priset på V70 T4F verkar höjt. Men tror ni det bara är tyckfelsnisse? Hoppas det. Jag ska byta jobb och troligen behåller jag inte V60 (måste köpa loss den då). Så jag funderar på att välja en ny V70. Men den blir dyr....V70 T4F, Powershift, summum, landar bara det på 350000 kr. Metalliclack, drag, driversupport, och herrgårdvagnspaket, ja då är vi uppe i över 400 kkr. Visst får man rabatt men det påverkar ju inte förmånsvärdet.
350k+ för en T4F är ju inte det minsta prisvärt, då är en XC DE ju hundra gånger bättre köp, om man nu kan tänka sig en diesel istället.

Jag betalade 268k i somras för min T4F ORE och det var prisvärt, börjar det närma sig 350k+ fins ju bättre bilar för samma pengar el andra alternativ om man vill hålla sig till Volvo,
Nu har vi 15.5% rabatt också, men som sagt - det påverkar inte förmånsvärdet bara leasingkostnaden. Jag betalar ju även den (har inte tillräckligt bra betalt för tjänstebil). Jag vill helst köra på etanol eller biogas, vilket tyvärr begränsar utbudet.
av dst02
Enligt mina erfarenheter så har följande inträffat med mina tidigare bilat

Bmw 316 compact -02 - verkstadsbesök för motorelektronik 500 mil, åtgärdat på försök 1
Bmw318 sedan -05 - verkstadsbesök för oljud hatthylla, åtgärdat efter 1 besök, samt spindelled efter 5 1/2 år (5500 mil)
Volvo V70 2011- div fel, 9 besök på verkstad inom 1 1/2 år, inga problem åtgärdade
Saab 93 2011- 2800 mil, inga fel än

Att inbitna volvonördar inte kan förstå att man inte längre vill ge 3-400000 för en ny volvo med dessa erfarenheter kanske är begripligt?
Självklart finns de väl massor av era bilar som inte krånglar men personligen har jag fått nog av dryga säljare,höga priser å skitkass kvalitet.
av MattiasD
dst02 skrev:Inte bara T4f som förhåller sig dyr, kolla V40/60 , dom hamnar lätt i samma pris somm Mercedes A resp C klass gör, xc60 ligger i samma pris som mercedes glk å V70 får man nästan en 5 serie för. Prisvärt? Inte med tanke på volvos mycket tvivelaktiga kvalitet iallafall.
Jag kan till viss del hålla med. Funktionellt har jag inget att anmärka på. Bilen fungerar och tar mig från A till B. Däremot finns det gott om skönhetsfläckar. Bara en sån sak att torkaren bak inte ligger ann trots att den är bytt 3 ggr. Skrammel i kupen blir tydlig nu när jag kör på 70 vägar med packad snö med tvättbräde effekt. Det känns som man enkelt skulle kunna unvika detta med bättre anpassad plast och gummi i kanterna (så bitarna inte vibrerar mot varandra). Särskilt med tanke på att bilen kostade 360 kkr.
av perhall
Såna här enskilda exempel säger ju mycket lite om kvaliteten totalt. I min familj har vi haft mycket mer, fler, och dyrare problem med BMW än med Volvo. Ändå gillar jag BMW, kör BMW och skulle aldrig skriva rakt upp och ner att BMW har en dålig kvalitet.

Det bästa är väl ändå undersökningar som omfattar 10 000-tals bilar. Sen finns det ju allt från länken jag skickade nyss som sågar tyska premiumbilar till statistik som visar att BMW och Toyota är bäst, Volvo strax över mitten och alla VAG-produkter brukar hamna sist.
PH

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?