- tis 25 dec 2012, 09:39
#711146
De räcker å läsa här å ha ägt en bosse. Men priserna behöver man inte göra nån större researh om.
Moderator: Moderatorer
dst02 skrev:...å bekräfta att Jag har fel så har väl du provat alla bosse?Nä och därför gör jag inga sådana uttalanden
dst02 skrev:De räcker å läsa här å ha ägt en bosse. Men priserna behöver man inte göra nån större researh om.Priser har jag inte på nått sätt kommenterat.... ja va konstigt att folk här på jagrullar bara har problem med volvo, du har nog rätt!
Droopy skrev:Nu har vi 15.5% rabatt också, men som sagt - det påverkar inte förmånsvärdet bara leasingkostnaden. Jag betalar ju även den (har inte tillräckligt bra betalt för tjänstebil). Jag vill helst köra på etanol eller biogas, vilket tyvärr begränsar utbudet.MattiasD skrev:Jag såg också att priset på V70 T4F verkar höjt. Men tror ni det bara är tyckfelsnisse? Hoppas det. Jag ska byta jobb och troligen behåller jag inte V60 (måste köpa loss den då). Så jag funderar på att välja en ny V70. Men den blir dyr....V70 T4F, Powershift, summum, landar bara det på 350000 kr. Metalliclack, drag, driversupport, och herrgårdvagnspaket, ja då är vi uppe i över 400 kkr. Visst får man rabatt men det påverkar ju inte förmånsvärdet.350k+ för en T4F är ju inte det minsta prisvärt, då är en XC DE ju hundra gånger bättre köp, om man nu kan tänka sig en diesel istället.
Jag betalade 268k i somras för min T4F ORE och det var prisvärt, börjar det närma sig 350k+ fins ju bättre bilar för samma pengar el andra alternativ om man vill hålla sig till Volvo,
dst02 skrev:Inte bara T4f som förhåller sig dyr, kolla V40/60 , dom hamnar lätt i samma pris somm Mercedes A resp C klass gör, xc60 ligger i samma pris som mercedes glk å V70 får man nästan en 5 serie för. Prisvärt? Inte med tanke på volvos mycket tvivelaktiga kvalitet iallafall.Jag kan till viss del hålla med. Funktionellt har jag inget att anmärka på. Bilen fungerar och tar mig från A till B. Däremot finns det gott om skönhetsfläckar. Bara en sån sak att torkaren bak inte ligger ann trots att den är bytt 3 ggr. Skrammel i kupen blir tydlig nu när jag kör på 70 vägar med packad snö med tvättbräde effekt. Det känns som man enkelt skulle kunna unvika detta med bättre anpassad plast och gummi i kanterna (så bitarna inte vibrerar mot varandra). Särskilt med tanke på att bilen kostade 360 kkr.
Vi som använder bilarna till något vet[…]