Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du har gjort som jag ungefär, köpt en gammel V70 med rätt mkt mil på mätaren, min är också 08 och med 18k mil på mätaren, denna har gått 18 000 mil snart - med KCR box från dag 1 och har enligt historiken inte varit inne för ngt motorrelaterat problem eller med automat lådan. Sen instämmer jag såklart i att Polestar sköter trimningen snyggare såklart med mer faktorer som spelar in.. Men ena jävla Volvo diesel femma ska nog klara av att plågas lite!!

Men med dessa mil på mätarn och såpass gammal bil borde du kört vidare, jag körde utan boxen några dagar, men det gick fan inte vara utan den när man märkte skillnaden såpass väl :wink:
Jag har själv haft 3 st bilar som jag trimmat, 2 med BSR-chip och 1 med Promotechbox

Kan säga att alla bilarna "höll", men att pga mitt körsätt, så är jag 100% övertygad om att dom 2 bensinturbo jag chippade fick avsevärt kortare livslängd. (grenrör/turbo ska egentligen inte lysa vitt så det ser ut som man har en lampa under bilen :twisted: , min 1,8T Audi med 209hk bsr-chip, dess chassi tog REJÄLT stryk under den tid jag hade den, kändes som allt blev löst)
(automaten ska inte i panik slå i växeln när han slirat för länge på grund av för högt vrid, 850T5 290 hk bsr-chip)

Den med Promotechbox var en 320d, årsmodell typ 2008 eller så, den boxen funkade "hjälpligt", BMW's antitrimfunktioner gick in, så det var en rätt kass box, som verkligen inte gav känslan av så mycket effekt som den angav, så den körde jag inte heller så hårt, så den kändes "fräsh" även när jag sålde den

Och ta hk med en nypa salt, det är endast specen jag anger.

Det enda negativt jag kan säga om trim av egen erfarenhet, är att det går snabbare att köra slut på bilen om man kör "aktivt". :twisted:

Mvh Patrik

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?