- tor 20 dec 2012, 23:16
freezingalaskan
miickz skrev:Hej! Är i AKUT behov av hjälp, då det verkar vara ett gigantiskt el-fel på min V70II -09Jag har samma problem som du och kommer att få bilen undersökt i morgon....indikation på att luckan är öppen, dörrarna kan ej låsas, och min fjärrstart funkar inte heller (eftersom bilen tror att dörrarna är öppna). Problemet har visat sig två gånger, och på väg till verkstad så försvann felmeddelandet 100 meter innan jag kom fram. Typiskt. Verkstad har beställt hem två delar som kan vara felet, och jag lär få veta imorgon Fredag. Nu ligger jag tio timmar efter er tidsmässigt, men jag ska försöka komma ihåg att logga in i morgon kväll och berätta vad jag lärt mig.
Det började med att El-bakluckan indikirade att den var öppen, vilken den inte var. Därefter så slutade bakrutetorkaren att fungera, samt reg-skylt belysningen och backljuset.
Den indikierar heller ej att den har blivit "låst" när man låser. dvs, Att samtliga lampor blinkar när man låser.
Har öppnat upp Skydd/plastpaneler i bakluckan och motorn till luckan fungerar, hittar inget glapp i någon av ledningarna. Samt att alla säkringar är HELA...
Blir inte klok på detta?!? Finns det ngn med samma problem alternativt erfarenhet?
MYCKET tacksam för ev, hjälp! ALLT AV INTRESSE! MVH
freezingalaskan