Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Takspoiler gör susen för utseendet på en V70 :)

Alla tillbehör är favoriter :wink: Ventilerat läder är super på sommaren, ABL suveränt nu den mörka årstiden ja även regnsensorn är kalas. Något jag inte skulle kunna vara utan är nog extraljusen, men det beror på var man kör någonstans. Samt dieselvärmaren med timer är ovärdelig vintertid 8) Nivåreglering är jättebra när man drar tyngre släp. Allt sånt här tänker man ju inte på förrän man kör en bil utan finesser, tex ABL tänker man inte på förrän man kör en bil utan det, samma med bra belysning.
av dst02
Ja regnsensorn är ett absolut måste!! En annan grej Jag kommit på som fanns på volvon men som saknas på saaben är "duttblinkersen" eller "filbytarblinkersen", en dutt på spaken å den blinkar 3 ggr, mycket bekvämt!
Jefe skrev:Keyless är riktigt skönt när vi är flera som kör bilen.
Att slippa ställa in stolen och speglarna är skönt när man sätter sig i bilen.
Det jag saknar mest på min bil är nog adaptiv farthållare det skulle ha varit
skönt när man är ute på vägarna.
Den funktinen har väl alla med elstolar?
Jag hade det på min S60-01 tillockmed! backspeglar och stol ställer om sig när man öppnar förardörren så även på min V70 Buissnes summum utan keyless.
Användarvisningsbild
av Giggs
För en tankspridd fickrotare är Keyless en oslagbar funktion.
Att inte behöva veta exakt i vilken av alla 5-10 fickor man har stoppat den i, utan bara se till att den är med!
Regnsensorn är inte dum den heller, men hade gärna sett att man kunnat välja att ha den aktiverad när man startar bilen.
Automatlådan givetvis! Första bilen som jag kör med det och kommer aldrig mer i mitt liv köra en vardagsbil med manuel låda. Nåt jag saknar är den adaptiva farthållaren ihop med automaten som kommer väl till användning vid mycket motorvägskörning.

Lite smarta prylar att eftermontera är bla xenonkonvertering av helljus, bärkassehållare i bagaget, glasögonhållare på förarplats, 12v uttag i bagaget(Är oslagbart när man åker med kylväska på semestern) , 12v uttag bakom mittkonsolen(den som finns vid armstödet sitter för långt bort för gpsen)

Jag vet att Camel här på forumet har många smarta lösningar i sin bil som han kanske vill dela med sig av!? :D
Senast redigerad av 1 jpennerb, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Jefe
akterspegel skrev:
Jefe skrev:Keyless är riktigt skönt när vi är flera som kör bilen.
Att slippa ställa in stolen och speglarna är skönt när man sätter sig i bilen.
Det jag saknar mest på min bil är nog adaptiv farthållare det skulle ha varit
skönt när man är ute på vägarna.
Den funktinen har väl alla med elstolar?
Jag hade det på min S60-01 tillockmed! backspeglar och stol ställer om sig när man öppnar förardörren så även på min V70 Buissnes summum utan keyless.
Jag hade inte elstol på min förra Volvo så jag har ingen aning om att den
funktionen ingick på tidigare modeller med elstolar. Jag kan bara konstatera att det är
så på min nuvarande modell och tycker att det är mycket praktiskt.
av PMW
TV mottagare och DVD spelare dessa är inte volvo original.

Detta är bra grejer när dom väl sitter där
Fabriksmonterad extrautrustning
6 CD-växlare
ABL- Aktiva Xenonljus
Bakre mittarmstöd m muggh
El.manövrerade framstolar
Elmanövrerad baklucka
Eluppvärmda spolarmunstycken
Fuktsensor
Hastighetsberoende servo
Innerbackspegel automatisk avbländning m. kompass
Integrerad GSM telefon
Ljudanläggning High Performance
Nivåreglering automatisk
Nyckelavst. kr-kudde pass
Privatlåsning lastutrymme
RTI - Navigationssystem
Sidodörrar laminerat glas
Sub woofer bak
Tidur för tillsatsvärmare
Tonade sidorutor bak
Klädsel: XC M-grå vent F200
Användarvisningsbild
av joel80
PMW skrev:TV mottagare och DVD spelare dessa är inte volvo original.
Känns rätt onödigt.. när jag kör har jag inget för att kolla på tv.. möjligt att jag sätter in en DVD när dottern blir äldre...
Jag såg nån lösning här med usb-port för 4g-modem kopplat till wifirouter! Det skulle vara perfekt! Kanske med extern antenn t.o.m så man ökar täckning/hastighet och kan streama musik utan problem även i skogarna. :)
av PMW
Utrustningen fanns i bilen när jag köpte den givetvis, man kanske sitter i en bilkö helt plötsligt och då så.........................
av Droopy
Den bästa funktionen är nog blåtanden trots allt, hade det i förra bilen ochså iofs men iaf.

Streama ljud från alla världens hörn över bilstereon är nog den funktion jag använder mest, sedan är det en sak till jag uppskattar och det är funktionen för sätesvärmaren, den är alltid på när jag kliver in i bilen.
V90 läggs ner.

Men ökade gjorde den väl inte heller set[…]

Att tanka en dieselbil motsvarar en laddeffekt so[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste oljeb[…]

Köpråd, årsmodell 2020-2023

Sensus startar om varje gång du stäng[…]