Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inte dåligt att få ner en bil från 390' till 300' det är ca 23% i rabatt! 8) Förstår om det är småpengar med hållare till glasögon, tyckte mest att sånt borde säljaren skicka med gratis men det gjorde med den stora rabatten! :wink:
jpennerb skrev:Inte dåligt att få ner en bil från 390' till 300' det är ca 23% i rabatt! 8) Förstår om det är småpengar med hållare till glasögon, tyckte mest att sånt borde säljaren skicka med gratis men det gjorde med den stora rabatten! :wink:
Jag fick inte 90k rabatt.. 9k extra rabatt efter att ha tagit in extra offert/prisförslag från annan handlare.

Först sa säljaren att han inte kunde sänka bilpriset mer än 4% på den rabatt som Dynamic Edition redan hade, om jag inte var storkund och köpte många bilar. Men när jag kom med den andra offerten blev det plötsligt 7% sänkning.. Helt klart värt en halvtimmes mailande, även om det inte var med en till nolla som du läste.. :)
Nu står det äntligen steg 2!
Lite tempo nu på fabriken tack! (Men inget slarv!)

:)
Ynot skrev:Du väntar på en motor som är kanon, har kör ca.3000mil med min och är jättenöjd.
Trevligt att höra.. Även om det verkar som om den nuvarande D3-motorn inte är exakt samma som D3 till MY11/12.

Idag har jag frusit i snöblasket i Stockholm och längtar ordentligt efter värmaren och VOC. :)
joel80 skrev:
Ynot skrev:Du väntar på en motor som är kanon, har kör ca.3000mil med min och är jättenöjd.
Trevligt att höra.. Även om det verkar som om den nuvarande D3-motorn inte är exakt samma som D3 till MY11/12.

Idag har jag frusit i snöblasket i Stockholm och längtar ordentligt efter värmaren och VOC. :)

Dock har ju inte Ynot samma motor som du beställt!
mattish skrev:
Nej samma motor hoppas jag verkligen inte att det är! Skulle vara jättejobbigt att behöva flytta den mellan bilarna!
;)

/Besserwissern
joel80 skrev:
mattish skrev:
Nej samma motor hoppas jag verkligen inte att det är! Skulle vara jättejobbigt att behöva flytta den mellan bilarna!
;)

/Besserwissern
Suck
mattish skrev: Suck
Det är min tråd så jag tog mig friheten att vara dryg. ;)

Jag måste fråga dig ang. förbrukning.. Ser att du använder Fuelly och att dina sista två tankningar visat samma förbrukning på färddatorn men väldigt olika i verkligheten. Har du själv någon fundering och förklaring till detta? Att det skulle bero på hur mycket man fyller tanken ser jag inte som rimligt då det ju bara skulle skilja max en liter på runt 1000km som du kört på en tank.. d.v.s felmarginalen p.g.a det borde inte vara mer än 0,1l/100km.

Då det varit mer exakt på den senaste tankningen för dig borde det väl inte bero på värmaren heller, då jag gissar att du troligen kört den mer senaste tiden. :)

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?