Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Wow, vilka grejjer det finns...

Fattig som man är fick det bli en sådan här från rusta för 29 kr. Har alltid funkat kanon att hålla kassarna fint på plats hem från matvaruaffären.

Bild

Är krokarna enkelt infällbara ?

Bild
av pergrein
Du ska då inte limma fast den. Jag hade satt fast den med tejpen först sen borrat hålen och sedan skruvat fast den och det borde ta max 10min att göra.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Variosboy
VolvoB20 skrev:Wow, vilka grejjer det finns...

Är krokarna enkelt infällbara ?

Bild
Dom sticker ut typ 10-15mm, så det är inget som är det minsta i vägen faktiskt.
av tunnis
Monterade mina själv. Var busenkelt å tog max 10min. Klart det bästa tillbehöret man kan ha.
Saknat nått enormt att det inte finns några krokar i XC60 (I)
av mattish
Det är väl ingen mening att montera med ett starkt lim som lämnar fula märken den dag du mot förmodan skulle vilja plocka bort listen :lol:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
knicklas skrev:--> B20: Man kan med ett enkelt handgrepp plocka bort krokarna från panelen.
Ok, tackar, Kanon att man kan göra så, de där krokarna skulle ju repa ömtåliga saker och dessutom göra hål på fodesäckarna jag kör i bagaget.
mattish skrev:Det är väl ingen mening att montera med ett starkt lim som lämnar fula märken den dag du mot förmodan skulle vilja plocka bort listen :lol:
Blir det inte fula skruvhål?
av Rådlös
Jag håller med dig VolvoB20. Jag är skeptisk till plåtskruvar i paneler. Dom har en förmåga att tugga sönder materialet som dom sitter i. Speciellt som det är tämligen tunt. Därför skulle jag förorda blindnitmuttrar och vanliga M-gängade skruvar.
https://www.google.se/search?q=blindnit ... 64&bih=889
Alla våra vanligaste bilprylvaruhus säljer "Gördetsjälv-satser" med muttrar och tänger. Flera popnittänger fungerar. Man byter bara insats. Storlekar över M6 kräver maskiner för monteringen om man inte är värsta atleten.
Skall man sätta sådana i en plastpanel så sätter man en planbricka på baksidan som kläms fast av blindnitmuttern. Då håller det. Kan man lossa panelen så att man kommer åt att sätta planbrickan?
(Jag har läst monteringsanvisningen, för den som undrar det. Men jag har inte varit ute och tittat i min egen bil ännu hur det ser ut med plastpanelen)
av Nahojen
Hålen som ska borras ska bara gå igenom plastpanelen för att synliggöra/få fram de förborrade hål som finns i plåten bakom plastpanelen. Beövs alltså inga muttrar eller annat för att det ska sitta som berget.
Man får dock vara nogrann när man borrar så hålen hamnar mitt för de förborrade = följ instruktionen noga.
av mattish
VolvoB20 skrev:
mattish skrev:Det är väl ingen mening att montera med ett starkt lim som lämnar fula märken den dag du mot förmodan skulle vilja plocka bort listen :lol:
Blir det inte fula skruvhål?
Ett skruvhål är väl lättare att dölja än 40 cm långt stråk med limrester?
Men sen är frågan: Varför ska man plocka bort dom ?

Häromdagen kom en eventuell indikation p&arin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]

Jag har den som förmånsbil. En lrdmp. […]