Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Jag hade aldrig försökt tillverka den där toppen för att sätta på verkstadsdomkraften... Är den lite för klen eller du har gjort fel så kan det bli skit av det.

Kör och köp en sån här: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o ... ad-158201/ och lyft på tröskeln precis där du lyfter med nöddomkraften.. Annars finns det andra bra ställen att lyfta på. Åk in till Volvo och be dom visa var man ska lyfta, dom har ju mängder med bilar upphissade i verkstaden..

Dessutom står även det i instruktionsboken som förmodligen ligger i handskfacket ;)
av Rådlös
Jag har kollat i instruktionsboken nu. Det är skillnad på V70 och XC70. Texten är visserligen ur senaste årsmodellen, men jag kände igen texten ur den boken som jag har till min -08. Bilden tog jag från Volvocars på nätet.

Bild
Användarvisningsbild
av wissel
Bild
Sitter alltid där med skydd avsett för dragkrok. Kan köra "ända in" i väggen utan att skada Kofångaren :-)
Användarvisningsbild
av MartinS
Skojar du Wissel?
Användarvisningsbild
av Vojje
Jag kapitulerar. Wissel är forumets obestridlige skämtare :lol:
Användarvisningsbild
av wissel
Gravallvarlig. :P
av whennebab
wissel skrev: Sitter alltid där med skydd avsett för dragkrok. Kan köra "ända in" i väggen utan att skada Kofångaren :-)
Själv är bäste dräng :)

Lagligt? En annan femma...

"får inte ha utskjutande delar, skarpa kanter el liknande som kan öka risk för skador"

Vi gillar gör-det-självare

Mvh.
Användarvisningsbild
av 1Burken
hollan skrev:allt detta står garanterat i instruktionsboken som brukar ligga oläst i handskfacket
:D :D :D :D :D :D :D :D
Användarvisningsbild
av wissel
whennebab skrev:
wissel skrev: Sitter alltid där med skydd avsett för dragkrok. Kan köra "ända in" i väggen utan att skada Kofångaren :-)
Själv är bäste dräng :)

Lagligt? En annan femma...

"får inte ha utskjutande delar, skarpa kanter el liknande som kan öka risk för skador"

Vi gillar gör-det-självare

Mvh.
Som till exempel extraljus med Glas och diverse stag som tar ihjäl vem som helst :-)
DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]