Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpennerb
Kryss70 skrev:Bör vara standard på alla bilar idag tycker jag :roll:
Varför då?

Jag har tidigare haft bilar med infällbara backspeglar men aldrig förstått syftet med dom...
av Kryss70
Varför då?

Jag har tidigare haft bilar med infällbara backspeglar men aldrig förstått syftet med dom...
Det beror väl kanske på vart man bor. Vistas man i områden där andra fordonsförare frekventerar samma område vid samma tidpunkt, och ovanpå det så kallade förare som mer hör hemma i ett vadderat rum istället för att vara på vägarna, så finns det all anledning att ha automatiskt in/utfällbara speglar.
Bor man i norrländska skogen så kan jag köpa tanken, men tror ändå att det finns risk att även för tidigt födda rådjur eller snett ammade älgar kan orsaka onödiga kostnader om oturen är framme :mrgreen:

XC70 är inte särskilt liten till omfånget och svenska parkeringsrutor är tydligen avsedda främst för cyklar. Enkel ekvation ger alltså följande.
Det är billigare att använda en smart funktion som innebär avsevärt mindre risk att någon panndöd tomte ollar omkring och kör av sidospeglarna och därmed undviker man magsåren som hade uppstått tack vare tusenlappar i onödan för en ny sidospegel.

Fiffigt löst. Funktionen är valfri, ser man inte nyttan behöver den inte heller aktiveras :-)-)
Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?

Felet löst, beskrivning i första inl&aum[…]

V90 läggs ner.

På "bygg-sidan" kostar Passat T[…]