Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En fundering till de av er som är kunniga om Volvo's hemsida "Min Volvo".
Vilken sida skall man egentligen gå in på för att komma till "Min Volvo"?
Är det https://minvolvo.volvocars.se/login ?

Då jag försöker gå in på den länken får jag upp följande text/varning:
Ett problem har uppstått med den här webbplatsens säkerhetscertifikat.
Säkerhetscertifikatet som presenteras av den här webbplatsen har gått ut eller är inte längre giltigt.

Är det en annan sida som gäller? Varför får jag upp det meddelandet? Tacksam för svar!
Frode55 skrev:En fundering till de av er som är kunniga om Volvo's hemsida "Min Volvo".

Säkerhetscertifikatet som presenteras av den här webbplatsen har gått ut eller är inte längre giltigt.

Är det en annan sida som gäller? Varför får jag upp det meddelandet? Tacksam för svar!
Fick samma meddelande men gick vidare in och det är rätt sida har aktiverat min värmare inför morgondagen därifrån nu och den är aktiverad.
Brokk skrev:
Frode55 skrev:En fundering till de av er som är kunniga om Volvo's hemsida "Min Volvo".

Fick samma meddelande men gick vidare in och det är rätt sida har aktiverat min värmare inför morgondagen därifrån nu och den är aktiverad.
Idag funkar det som det skall för mig "inget felmeddelande" var i kontakt med volvo på fejan dom skulle felsöka å tydligen hittade dom något :mrgreen:
Ställde en fråga till Volvo-supporten om VOC-menyn på Min Volvo och fick svar att det bara finns för VOC fr.o.m. MY12.

Sedan finns det en bugg i programmeringen av värmaren som tydligen ger sig till känna då man sätter båda tiderna samtidigt att värmaren då avbryts efter bara några minuter. En rättning av felet finns nu att ladda ned via VIDA. Fick det gjort på min bil i tisdags. Finns någon annan tråd om detta också i forumet.
GerryE skrev:Ställde en fråga till Volvo-supporten om VOC-menyn på Min Volvo och fick svar att det bara finns för VOC fr.o.m. MY12.

Sedan finns det en bugg i programmeringen av värmaren som tydligen ger sig till känna då man sätter båda tiderna samtidigt att värmaren då avbryts efter bara några minuter. En rättning av felet finns nu att ladda ned via VIDA. Fick det gjort på min bil i tisdags. Finns någon annan tråd om detta också i forumet.
Det blir fel ibland även om bara en starttid används, iallafall för mig har det strulat med inställning av en tid både via app (iphone),Min Volvo sida och timern i bilen.
Får ny programvara laddad idag, hoppas det löser problemen :?:
Hej.
Jag har samma problem, kan inte fjärrstarta värmaren.
Funkar inte från Volvos hemsida heller.
Bilen hittar ej heller bilnyckeln, så jag får låsa upp/låsa med fjärren + att jag måste ha nyckeln i tändningslåset för att slippa tjatet om att nyckeln inte är funnen, eller borttagen från bilen.
Jag ska testa att återställa alla inställningar i Sensus, och se om det hjälper.
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]