Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mage
Många pratar om risker för elektronikboxar och liknande men jag tror inte jag hört nån sådan som gått sönder.
Några har fått skumma fel med vidrutetorkare mm. men det är inte på någon V70 vad jag vet.
Håller dock med om man antagligen minimerar risken med att koppla med separat relä och dioder men bedömde själv inte risken så stor...
av qwerty
Mage skrev:Många pratar om risker för elektronikboxar och liknande men jag tror inte jag hört nån sådan som gått sönder.
Några har fått skumma fel med vidrutetorkare mm. men det är inte på någon V70 vad jag vet.
Håller dock med om man antagligen minimerar risken med att koppla med separat relä och dioder men bedömde själv inte risken så stor...
Att dra upp till 15A genom ett 10A relä är inte bra, reläets tolerans vid konstruktion räddar men så småningom kommer det haverera. Enda som hjälper då är att köpa en ny box, i detta fall CEM.
Vad ett byte kostar vet jag inte, men jag vill heller inte ta reda på det den hårda vägen så jag la ut 4 stor stark extra på delar och monterade egen kabelmatta med likriktare och reläer.
Användarvisningsbild
av Camel
Mage skrev:Många pratar om risker för elektronikboxar och liknande men jag tror inte jag hört nån sådan som gått sönder.
Det har jag.
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]