Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
#697207
Det är faktiskt den enda åtgärden som görs vid bytet. Det sätts på likadana länkarmar som tidigare men det ska sprayas på rejält med rostskydd på dem.
av Kryss70
#697798
Finns det någon samlad dokumentation om alla garantiåtgärder som volvo erbjuder?
Lite orolig, och bilen rullar ju snart över till ansvarsfrihet vilket innebär att halva bilen antagligen rasar ihop ute på parkeringen.
av Droopy
#698674
Kryss70 skrev:Finns det någon samlad dokumentation om alla garantiåtgärder som volvo erbjuder?
Lite orolig, och bilen rullar ju snart över till ansvarsfrihet vilket innebär att halva bilen antagligen rasar ihop ute på parkeringen.

Det fins ingen tillverkare som släpper sånt till allmänheten, hur skulle det se ut.
av Kryss70
#699615
Det fins ingen tillverkare som släpper sånt till allmänheten, hur skulle det se ut.
Ja hur skulle det se ut. Vi hade haft ett land packat med jätteglada Volvoägare som gladeligen köper bilar från en tillverkare som bryr sig om sitt varumärke, som bryr sig om kundernas lojalitet då vi kastar ut fantastiska pengar på våra fordon.

Men såklart, det går ju emot allt vad "vinstmarginal" heter så därför har vi istället drösvis med ägare som svär över bilproducenterna som framstår som skojare, lögnare och bedragare. Ägare som måste dra minsta lilla ärende i långbänk för produktionsfel.

Har tillverkaren bestämt sig för att gå ut med en garantiåtgärd så finns det inte längre någon anledning att dölja informationen. All åtgärder är ju sorterade efter exakt siffror ifråga om år, modell, utrustning i minsta detalj.
av Droopy
#699652
Kryss70 skrev:
Det fins ingen tillverkare som släpper sånt till allmänheten, hur skulle det se ut.
Ja hur skulle det se ut. Vi hade haft ett land packat med jätteglada Volvoägare som gladeligen köper bilar från en tillverkare som bryr sig om sitt varumärke, som bryr sig om kundernas lojalitet då vi kastar ut fantastiska pengar på våra fordon.

Men såklart, det går ju emot allt vad "vinstmarginal" heter så därför har vi istället drösvis med ägare som svär över bilproducenterna som framstår som skojare, lögnare och bedragare. Ägare som måste dra minsta lilla ärende i långbänk för produktionsfel.

Har tillverkaren bestämt sig för att gå ut med en garantiåtgärd så finns det inte längre någon anledning att dölja informationen. All åtgärder är ju sorterade efter exakt siffror ifråga om år, modell, utrustning i minsta detalj.

Är det en återkallelse som omfattar din bil får du ju hem ett brev, förlängda garantier går de inet ut med öppet till alla, det skulle aldrig funka.
av AndS
#699709
Oftast gäller det ej alla bilar utan det är ett serieintervall som kan fått en komponent från en underleverantör som blivit felaktig och måste kontrolleras. Även nyttjande och körsätt kan påverka hur olika detaljer slits eller inte slits, där man från biltillverkare kan tillämpa utbyte för de som påverkas. Det förekommer ju även felaktigheter vid montering.
Användarvisningsbild
av gooose
#700690
Toffelhjälten skrev:V 48 slutar rostskyddsgarantin gälla i.o.m att det nu finns separata bussningar.
Rostskyddsgarantin gäller fortfarande ..Men bussningen finns nu som lös reservdel och finns att köpa from v48 och då byter man endast bussning om bussningen lossnat/släppt och det är nu en Bilägares kostnad .. ingen Rostskyddsgaranti

Det var pga att bussningen inte fanns som lös reservdel som gjorde att rostskyddsgarantin tog bytet av stagen i bakvagnen...

//Gooose

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?