- sön 23 sep 2012, 09:24
#683585
Jag förstår att många tycker det är konstigt utan automat. Men för er som inte besökt Sundsvall någon gång så ligger stan mellan 2 berg. Den känslan av att kunna glida nerför utan att växla som den vill som i automat. En sak till som ska vara med i beräkningen så är det ju bilen någorlunda humanare gällande förbrukningen i jämförelse med den törstiga och långsamma automat. Sen har vi ju de klassiska haveriet vid 20-25000 mil.
Drivlinegarantin kan man köpa till bägge bilarna. Om man gissar va bilen kommer att gå under de kommande 3 åren. Xc70 kostar det 17600 kr för 36000 mil. Till Alltracken kostar det 16000 kr. Så vitt jag vet så går det inte att beställa drivlinegarantin till varken privatpersoner eller företag (undantag för taxi, yrkestrafik, utryckningsfordon).
Vad gäller haldex så ska jag återigen fråga vilken version är det som sitter i. Jag skulle inte vara förvånad över att det sitter generation 4 med tanke på att allt annat verkar vara förstärkt.
Drivlinegarantin kan man köpa till bägge bilarna. Om man gissar va bilen kommer att gå under de kommande 3 åren. Xc70 kostar det 17600 kr för 36000 mil. Till Alltracken kostar det 16000 kr. Så vitt jag vet så går det inte att beställa drivlinegarantin till varken privatpersoner eller företag (undantag för taxi, yrkestrafik, utryckningsfordon).
Vad gäller haldex så ska jag återigen fråga vilken version är det som sitter i. Jag skulle inte vara förvånad över att det sitter generation 4 med tanke på att allt annat verkar vara förstärkt.