Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
Om man har tur o hittar någon som blåser på färg för en sån peng, här när jag frågade om lackering av (nya i förpackning direkt från bilia) stänkskydd ville dom ha 1500kr. Men om man får dom lackade för 1000kr så är det ju lite bättre pris. Men som sagt man måste hitta en billig lackerare, annars är kalkylen lätt blåst och 4300kr är inte så mycket.
Användarvisningsbild
av 1Burken
Monterade min vinge i helgen. 1000kr för vingen 800kr för electric silver lack. Tog 30min att montera... Kan utföras av vem som helst. monteringsanvisningar ligger på nätet. Samma resultat som för volvo orginal men halva priset.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
1Burken skrev:Monterade min vinge i helgen. 1000kr för vingen 800kr för electric silver lack. Tog 30min att montera... Kan utföras av vem som helst. monteringsanvisningar ligger på nätet. Samma resultat som för volvo orginal men halva priset.
Gött :-)-)
Användarvisningsbild
av MartinS
Begagnad eller ny, finlack eller fullack, det kan man alltid tvista om. Men faktum lär kvarstå att det är en fördel att inte smäcka dit någon form av kopia på bakluckan. Volvos orginalprylar håller riktigt hög kvalitet.

Mina fem...

/Martin
Användarvisningsbild
av raskus
Bilnörden skrev:
1Burken skrev:Monterade min vinge i helgen. 1000kr för vingen 800kr för electric silver lack. Tog 30min att montera... Kan utföras av vem som helst. monteringsanvisningar ligger på nätet. Samma resultat som för volvo orginal men halva priset.
Gött :-)-)
Var köpte du den?
av jpennerb
Fick ett pris från bilia på 3100kr lackad och 2100kr grundad, tycker det låter som ett bra pris? 1000kr för lack borde var ok och kanske svårt att komma undan billigare "utan kvitto"...
Användarvisningsbild
av P1800
Hej,
Har monterat en piratvinge. Jag sparde väl tusenlappen på att det var pirat och lika mycket på att montera själv. Dumsnåt! Mad facit i hand skulle jag köpa vingen över disk och montera själv. Det är inte toppfinish på vingen och det stör mig jag varje gång jag ser bilen. Det är säkert ingen annan som sett detta men jag VET och det är inte värt besparingen!
av ontop
2000 följt av 4000 våtslippapper och en polering på det, brukar ordna även den värsta apelsinyta. Förutsatt att det är det som är problemet.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]