Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agb007
Jag har spenderat 150 mil i en 2.5T och den imponerade på mig det enda som störde mig var att det kändes lite svajigt på spårig väg.

Den här var inte max utrustad men det var ett par roliga funktioner.
- Farthållaren visar digitalt inställd hastighet.
- CD-text på skivior
- AUX uttag i mittarmstödet för att koppla in mp3 spelare

Materialet på ovansidan instrumentpanelen kändes väldigt påkostat och sobert.

En funktion som är borttagen (eller så hittade jag den inte ens i instruktionsboken) är att det inte går att ställa in ecc temperaturen på båda sidorna från ena knappen. Funkar grymt smidigt med lösningen i S40/V50.

Kanonbil kort sagt
Användarvisningsbild
av eccy243
Både visningsgilen och demobilen som vi fick till Bilbolaget i Östersund var extremt snikutrustade, det enda som fanns var Bluetooth.
av Snabel
Jodå, den jag körde var helt klart snikutrustad...

Fick se på utrustningslistan och den var inte lång, det var väl i princip bara såna där xenonljus som följde vägen + något mer som var extra.... Stereon var High Performance..

Men det var en fin bil.. En sak till jag kom var den där luckan vid armstödet fram, kändes extremt plastig på något vis.. Provade även en ny s60 också och den kändes mycket mer gedigen där..
Användarvisningsbild
av CarMan
Självklart releras tempraturen inte som på V50, då V50 bara har en ratt för tempratur reglering 6 S80 har 2 reglagen, en hör höger & en för vänster, presis som gammla modellen.

& som vi sa tidigare så har dom inte börjet tilverka mycke av den roiga utrustningen, så därför finns det inte på dom förproduktions bilar som står ute i bilhallarna.
av agb007
CarMan skrev:Självklart releras tempraturen inte som på V50, då V50 bara har en ratt för tempratur reglering 6 S80 har 2 reglagen, en hör höger & en för vänster, presis som gammla modellen.

& som vi sa tidigare så har dom inte börjet tilverka mycke av den roiga utrustningen, så därför finns det inte på dom förproduktions bilar som står ute i bilhallarna.
Jo jo men jag tycker att det är käckt att kunna ändra från ena sidan så att säga.

Hade en A4 med separat för höger / vänster men tryckte man både plus och minus på vänster sidan så togglade den mellan att styra bara vänster eller båda.
Användarvisningsbild
av CarMan
hur ofta vill man ändra tempraturen? den har man ju på samma åtret om, sen kör man ju på automat.
av hefu
Hade en 2.5T över midsommar. Väldigt trevlig, jag saknar bluetooth-handsfreen i min bil nu! även kurvljusen funkade som en dröm, faktiskt.
Vad jag saknar är dock som BMW har, en dock-connector till ipoden, så att man får upp alla menyerna i displayen.

Överlag betydligt högre kvalitet än gamla S80, tycker jag.
av Gäst
CarMan skrev:.............

Jag förstår jag inte varifrån du fått det där.

Råkar jobba med Y286 som S80 kallas internt och jag kan lova dig säkert hälften av bilarna har "extra" extrautrustning såsom ventilerade säten, BLIS, backvarnare fram och bak, vattenavvisande sidorutor, regnsensor, radar osv

Gissningsvis är endast 1% av bilarna snik-snik, alltså utan någon som helst utrustning.

Eller pratar du om någon utrustning som inte finns med i utrustningslistan, som kommer till hösten?
Användarvisningsbild
av CarMan
Anonymous skrev:
CarMan skrev:.............

Jag förstår jag inte varifrån du fått det där.

Råkar jobba med Y286 som S80 kallas internt och jag kan lova dig säkert hälften av bilarna har "extra" extrautrustning såsom ventilerade säten, BLIS, backvarnare fram och bak, vattenavvisande sidorutor, regnsensor, radar osv

Gissningsvis är endast 1% av bilarna snik-snik, alltså utan någon som helst utrustning.

Eller pratar du om någon utrustning som inte finns med i utrustningslistan, som kommer till hösten?
I sverige kan man inte köpa en bil med denna utrustning föern i höst. gå till en återförsäljare så får du se.
sen vad ni titverkar im fabriken är en annan sak. jag har själv varit o testkört era Pressbilar & dom hade mycke utrustning. men det är ju en annan sak... Du som jobbar innom "huset" borde ha koll !!!
av haxpet
Provkörde själv nya S80 här för en vecka sedan, det var en 2.5T.

Stämmer det att 2.5T i S80 "enbart" har 200 hk? Så står det på hemsidan i alla fall.

Bilen var en automat och växlade mycket fint. Långt mycket bättre än min V70.
Den var tyst, men saknade mycket lull lull. Den var nästan lite naken.

När jag skulle åka iväg så började jag med att rulla sakta, och det började gnissla som faan, så jag stannade och funderade på vad det kunde va, kom inte på något och fortsatte någon meter till, och ljudet fortsatte, så på instrumentbrädan att handbromslampan lyste, men va faan tänkte jag, det finns ju ingen handbroms. Men sen så hittade jag den nere till vänster, och när den äntligen var uppe så gick det bra.

Jag tyckte inte att ratten var plastig, tvätom så var den mycket skön att hålla i, sätena var sköna och växelspaken mycket fin, och lättväxlad. Det var också coolt med startknapp.

Nu var ju jag van att köra automat, men vad händer om man inte är så van och tänker att man ska trycka på kopplingen, då trycker man ju ner "handbromsen". Hur slutar det?

Nåja, när nya V70 kommer så lär jag vara på plats igen. :)

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]