Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Bilnörden skrev:Det är väl bara i norden som det används extraljus, är väl bättre att ta ordentligt betalt av dom som vill ha. Med tanke på att majoriteten inte vill ha. Men som du sa förberedelse för extra ljus i tillbehörs listan, skulle kanske inte vara så dumt....
Bättre att göra som på gamla P2.or som sagt att det är fördraget så man slipper riva halva bilen bara för att få en knapp (till) på brädan och det gör att många avstår istället för att montera i efterhand pga. priset monterat och klart hos volvonasaren, inte pga. nyttan då inget i dagsläget kan ersätta extraljus och även om man bor i stan finns inget hinder att ha extraljus monterat. Inget hindrar gamla hederliga inkopplingen med adderat transientskydd så valet av ljus blir större än medelmåttiga halogenextraljus med ynkliga 55W.
Ser lite naket ut i nosen utan qpax båge med 3st 225mm NBB/Hella även på dom nya bilarna och extraljus har ju även som bonus en preventiv funktion så man inte blir av med grillen till dom med för rymligt samvete om det tar mer än 2 minuter att norpa delarna.
av v70D5111
ivansson skrev:Jag har ett kablage med knapp till salu om du är intresserad, volvo original. Hör av dej på pm om vill köpa.
Hej har du kablage kvar?
Uffe

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]