Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bjogul
Mccartney skrev:...valde en D5a med Polestar har inte ångrat mig efter 1500mil:)
Hm... Jag trodde det var de mindre motorerna som man trimmade med Polestar - men detta går alltså att lägga till på en D5 också?! Inser att med den riggningen så är det inga problem att komma om. Men när jag nu försöker hålla i pengarna, kan det vara en smart lösning att skaffa en D3 samt Polestar istället för en D4?
Polestar har inget till D3 MY13 tyvärr. Men det finns det säkert andra leverantörer som har/kommer ta fram.
Lite trixigt kanske att få med en annan "trimleverantör" än Polestar i personalbilen möjligtvis... Särskilt när ni verkar ha en uppstyrd tjänstebilspolicy.
Guligan skrev:Polestar har inget till D3 MY13 tyvärr. Men det finns det säkert andra leverantörer som har/kommer ta fram.
Lite trixigt kanske att få med en annan "trimleverantör" än Polestar i personalbilen möjligtvis... Särskilt när ni verkar ha en uppstyrd tjänstebilspolicy.
Håll dig till polestar så får du behålla alla garantier:)
perhall skrev:Det är väl S60 D5 som ligger under gränsen men inte V60 D5 som har typ 123 gram...?/PH
På volvocars.se står det att V60 ligger på 120g. Vad jag vet så är det bara V70 man inte kan få D5 som miljöbil, men övriga ska gå bra(givetvis inte XC modellerna)

Polester lär nog endast släppa något till 2.4l motorn. Så 2l varianterna blir utan alt vända sig till någon annan leverantör.
Guligan skrev:Ovanligt att en ÅF försöker sälja det billigare alternativet. Förmodligen hade de redan beställt en hög med D3:or som man ville bli av med...
Ja så var det dem hade redan beställt xc70 Or med D3an så kunde fått den på 4 veckor istället för 8 veckor.
Jag har D5 i min XC70, men det är mer för att få en stark dragbil än för att göra omkörningar. Jag har adaptiv farthållare, så att ligga bakom någon är inget som är påfrestande. Kör de bara någorlunda i rimligt tempo går det lika bra som att köra med vägen tom framför sig.
Mccartney skrev:
Guligan skrev:Ovanligt att en ÅF försöker sälja det billigare alternativet. Förmodligen hade de redan beställt en hög med D3:or som man ville bli av med...
Ja så var det dem hade redan beställt xc70 Or med D3an så kunde fått den på 4 veckor istället för 8 veckor.
D4 menar du väl? Eller har 136 hk letat ned i xc70?/PH
av Linqid
perhall skrev:
Mccartney skrev:
D4 menar du väl? Eller har 136 hk letat ned i xc70?/PH
OR antar jag är Ocean Race, dvs MY12 :)
Bilnörden skrev:
perhall skrev:Det är väl S60 D5 som ligger under gränsen men inte V60 D5 som har typ 123 gram...?/PH
På volvocars.se står det att V60 ligger på 120g. Vad jag vet så är det bara V70 man inte kan få D5 som miljöbil, men övriga ska gå bra(givetvis inte XC modellerna)

Polester lär nog endast släppa något till 2.4l motorn. Så 2l varianterna blir utan alt vända sig till någon annan leverantör.
Här finns alla Volvos miljöbilar med.

http://www.volvocars.com/se/top/about/v ... bilar.aspx

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]