Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Knight8806
Jag tror att man har varit lite slarvig i handboken och låtit 1000 mil stå kvar för alla etanolbilar när det de facto är 1500 mil för T4F:s mellanservice.
av Nian
Jag får ber om ursäkt om jag orsakat förvirring här då jag ser nu att jag förmodligen läst fel, det står att det rör V70 II vilket jag antar rör föregående modeller?
av Droopy
StefanN skrev:Ja, det är ju möjligt men det är ju inte den som efterfrågas.
menade bara att det kanske rörde ihop det hela för en del, T4F har 1500/1år och inget annat, såvida inget är ändrat de senaste månaderna, vilket jag betvivlar.
av Nian
Ja då förstår jag inget. Detta står under service uppgifterna på min personliga volvo sida. Får ringa till verkstan imorn å höra.
av Droopy
epostaren skrev:
Droopy skrev:
StefanN skrev:På volvos hemsida står det 1500 mil eller ett år för mellanservice, inga konstigheter alls. Vart kommer dom 1000 mil ifrån? https://www.media.volvocars.com/se/enha ... tions.aspx
2,5FT hade väl 1000/1år
2,5FT har 1500 mil/1år

Ok, jag mins fel då, och jag tror att det är bäst att TS ringer sin lokala verkstad och frågar innan vi rör till det ännu mer för honom :???:

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]