Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lmob
AndS skrev:Polestar alla dagar före Autotech:grin:
lånar tråden lite, hur är din bil på ettan när du skall iväg, min är liksom en fördröjning typ stendöd innan den kommer upp i 1500-1800 rpm. lite jobbigt när man skall iväg i en korsning eller nått. är det samma med polestar.
har en 2,4d 09
av Cox
lmob skrev:
lånar tråden lite, hur är din bil på ettan när du skall iväg, min är liksom en fördröjning typ stendöd innan den kommer upp i 1500-1800 rpm. lite jobbigt när man skall iväg i en korsning eller nått. är det samma med polestar.
har en 2,4d 09
Min bil är absolut inte stendöd, när man skall iväg på ettan tvärtom drar iväg som en riktig raket. Har jag för tung höger fot spinner det duktigt på en gång ingen fördröjning alls. Det vart en rejäl skillnad från orginal till Polestar, orginal upplevde även jag att den var lite trött från start.
lmob skrev:
har en 2,4d 09
Drar den ytterst sällan på ettan då den är för stark utan petar i tvåan så fort den börjar rulla och den drar direkt utan att tveka.
Sedan så är den helt död under 1300 på övriga växlar.
Men jag bryr mig inte om just accet från stillastående utan gillar att ha lite extra kraft ute på vägen.
av lmob
Cox skrev:
lmob skrev:
har en 2,4d 09
Min bil är absolut inte stendöd, när man skall iväg på ettan tvärtom drar iväg som en riktig raket. Har jag för tung höger fot spinner det duktigt på en gång ingen fördröjning alls. Det vart en rejäl skillnad från orginal till Polestar, orginal upplevde även jag att den var lite trött från start.
får nog övertala tanten att sätta i polestar på nästa service, för jag vill inte varva och slira på kopplingen för att komma ur en korsning lite snabbare.
jag upplever även det när man kommer och skall svänga i stort sett från noll och det är en liten backe direkt efter svängen då blir den trött på låga varv, händer ingenting...förrän 15-1700 rpm
lmob skrev:får nog övertala tanten att sätta i polestar på nästa service, för jag vill inte varva och slira på kopplingen för att komma ur en korsning lite snabbare.
jag upplever även det när man kommer och skall svänga i stort sett från noll och det är en liten backe direkt efter svängen då blir den trött på låga varv, händer ingenting...förrän 15-1700 rpm
Du behöver inte övertala tanten. Säg bara att nästa service kommer bli lite extra dyr då det är en STOOR service! :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Äger du bilen privat?
Svårt att värdera givetvis, din plånbok...
Jag hade aldrig lagt 8-9 Tkr skattade pengar. Inte ens till Polestar...
Användarvisningsbild
av hollan
ja alla är vi olika jag tvekade inte en sekund och lägga 8000 skattade pengar på min polestar
av Jöns
När det gäller 09:or finns det egentligen inte så mycket att tveka på. Det blir en helt ny bil. Mycket rappare och automatlådan samspelar mycket bättre med motorn än orginalet. Däremot märks det att det är etanolen som har prioriterats vid utvecklingen av polestar. Jag har aldrig fått min att gå riktigt bra på bensin, inte ens tysk 102 oktan.

10:orna har ju redan fått mycket av detta orginal så jag hade haft svårt att motivera de relativt få extra hästarna med tanke på att man därefter är tvungen att tanka 98 oktan samt att bilen kan betraktas som trimmad. En orginal 10:a tror jag är betydligt mer lättsåld än motsvarande polestar-trimmade. Det är kanske likadant med min 09:a men det bryr jag mig inte om...

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]