Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Helt rätt assistansen överlappar med 2 månader så fundera inte på detta

Och att garantin inte gäller för att du dragit över tiden med ca 2 veckor?? Du har väl bokat tid och om något mot förmodan skulle hända får du väl hänvisa till detta

Hur skulle det tex fungera om din ÅF inte har tid på tex 4 veckor eller som det var på 90 talet ibland 6-8 veckors vänte tid
Jag vet att det finns tillverkare som håller slaviskt på tex 200 mil över och 1 år men är inte bilen bättre än att den inte skulle klara några över mil så kan dom väl skrota skiten direkt

För att tex KIAs garantier skall gälla så har dom dessa barnsliga fasoner missar du med några mil på en service så är din motor garanti upphävd
Detta är ju bara ett sätt för dom att slippa betala och inget annat

//Goose
Det finns marginaler, tror det är 2 mån och 200 mil, så alla försäkringar och garantier gäller inkl. maskinskada etc. Vore ju annars jobbigt om motorn rasar vid 13700 mil och bilen är servad vid 2994, 5991, 8723 och sedan 11735 mil - oj, 3012 mil mellan sista servicarna... många märken har ju numera också 2 år mellan servicar så att bilen skulle ta skada är nog lugnt.../PH
Grillis skrev:Farför ska du få skärmarna bytta? Har aldrig hört nått om sånt lite nyfiken! Sry om ja avviker lite..
Bärarmar... För att det upptäcktes vid annat jobb på bilen att bussningarna / fästena börjat släppa från bärarmarna. Hade gått ut rekommendation från volvo att de skulle titta på detta när bilarna kommer in för annat så min PST gjorde det. Volvo tar det på rostskyddsgarantin.
Ett gott skäl att serva bilen på Volvo-verkstad!

Ett tips till alla som bor i Stockholm och betalar servicen själva: testa anläggningarna i Strängnäs, Gävle, Nyköping etc. när ni är på resande fot, om ni har möjlighet. Genom att serva min förrförra bil på Skobes sparade jag ca 12000/10 000 mil.../PH
Var i samma situation med bokning av verkstadstid tidigare i år p.g.a. att verkstaden behövde flytta den ursprungliga tiden och det fanns inga tider lediga som passade och föll inom ettårsgränsen. Jag valde därför att dra över ettårsgränsen med 8 dagar. Enligt verkstaden så kunde man dra över en månad utan problem. Valde att lite på verkstaden i detta fall. Dock gällde inte assistansförsäkringen under dessa extra dagar såsom några andra påpekat ovan.

RL
Assistansen känns som ett hanterbart problem i sammanhanget. Mycket mer viktigt är vad som gäller för villkoren i maskinskadeförsäkringen?

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]