Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
V9097 skrev:Jag har ingen själv, men provkörde en manuell sådan för en vecka sedan. Jag tror du kommer bli nöjd!

Jag tycker D4 räcker bra. XC70 är hursomhelst ingen räcer. Jag skulle inte sakna D5-an om jag köpte en D4. Dessutom skiljer inte mycket i vridmoment mellan D4 och D5.

Vilken färg blev det?
Eh nej men dryga 50 hk ... Allt är ju en prisfråga, men diffar det bara 20000 så har jag svårt att se mkt som är mer prisvärt än det.
av mattish
Enzo skrev:
V9097 skrev:Jag har ingen själv, men provkörde en manuell sådan för en vecka sedan. Jag tror du kommer bli nöjd!

Jag tycker D4 räcker bra. XC70 är hursomhelst ingen räcer. Jag skulle inte sakna D5-an om jag köpte en D4. Dessutom skiljer inte mycket i vridmoment mellan D4 och D5.

Vilken färg blev det?
Eh nej men dryga 50 hk ... Allt är ju en prisfråga, men diffar det bara 20000 så har jag svårt att se mkt som är mer prisvärt än det.
BARA 20000:- tänk om man kunde tänka så :roll: :roll:
av Enzo
mattish skrev:
Enzo skrev:

Vilken färg blev det?
BARA 20000:- tänk om man kunde tänka så :roll: :roll:
Med tanke på hur mkt pengar folk lägger på annan utrustning så, eller bil överhuvudtaget. Ska vi slå vad om att det är metallic med i specen, 17-tumsfälgar etc. Men det är klart, effekten syns ju inte för grannen .. ;)
av rottisrobban
Enzo skrev:
Med tanke på hur mkt pengar folk lägger på annan utrustning så, eller bil överhuvudtaget. Ska vi slå vad om att det är metallic med i specen, 17-tumsfälgar etc. Men det är klart, effekten syns ju inte för grannen .. ;)
Fast i och med Dynamic Edition-kampanjen är det mer än 20 000 för att få samma utrustning med en D5a. :)
Användarvisningsbild
av Bilnörden
All utrustning som man plockar på blir ju ganska mycket tillslut, från T4 till D2 28 000kr till D4 32 000kr och är det då ytterligare 20 000 till D5. T4 till D5 bil alltså nästan 80 000kr. Sen beror det på vad man vill ha, en T4 R-Design eller en D5 kenetic. Jag väljer hellre mindre motor och en finare bil med mer utrustning än utrustnings lös bil med stor motor.
Användarvisningsbild
av V9097
Enzo skrev:Eh nej men dryga 50 hk ... Allt är ju en prisfråga, men diffar det bara 20000 så har jag svårt att se mkt som är mer prisvärt än det.
Jag har kört både D5 aut och D4 manuell. Visst är D5-an en skönare bil, men det motiverar inte merpriset för mig eftersom jag har en ganska lugn körstil.

Jag fick en offert på en vit manuell D4 AWD Dynamic Edition på 329´från Bra Bil, utan några tillval. En D5 aut momentum + läder går på minst 50´till. Det blir en ganska mycket högre månadskostnad om man dessutom räknar med högre skatt och högre förbrukning som automatlådan för med sig.

Det är för min del mest drömmar hursomhelst, det blir nog ingen ny bil det närmaste året.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Grattis:) Snygg färg med caspain blå på XC70 :-)-)
av ansjo
rottisrobban skrev:Beställde min första nya bil häromdagen så nu går man i väntans tider....

Blev en XC70 D4 Dynamic Edition med High-Tech paket, 5 tonade rutor + dragkrok.

Någon här som har denna bil? Är ni nöjda? Kan knappt bärja mig, men det var snabb leveranstid drygt 1 månad bara!!

//Robban
Trevligt, är själv inne på den banan nu och ska lämna min nuvarande XC70 på värdering i morgon. Är det momentumpaketet du har beställt med? Priset vi har fått skiljer en del...till din fördel. Om din inte är FWD?

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]