Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick mig att tänka på en gång för längesedan när min far skulle tvätta av gallret till grillen. Han tog det till duschen och drog igång och rätt vad det var så ramlade hans mobiltelefon ner i badet.

Han tog direkt bort Batteriet och lade allt på tork direkt.
Telefonen fungerade fint i knappt ett år när klockan började dra sig några minuter per dag till en början för att sedan dra sig mer och mer.

Till slut fick han ändan ur vagnen och lät mig ta med telefon till firman som lagar telefoner. (jobbade extra i en expertbutik när det begav sig). Dom dömde ut den direkt och kunde konstatera fuktskada. Tjejen som kikade på den tvättade rent den så gott hon kunde och sa att går det så går det. Och mycket riktigt. Telefonen slutade och dra sig och fungerar än idag. :-)

En Motorola cd930 var det för övrigt.
Ron skrev:/.../90 grader och sedan torktumling på det/.../
Imponerande! :D Var går gränsen månne? :wink:
Har också kört min några minuter i tvättmaskinen för c:a ett år sedan och den funkar galant fortfarande. När jag plockade isär den var det inget vatten
inne i nycken så den måste vara rätt tät.
Minns det ganska väl, gick ner i tvättstugan och lade in tvätten på väg till bilen, kommer till bilen, var fan har jag lagt nyckeln ? Helvete.....! Gallopera tillbaka
och stoppa maskinen fort som attan, men då var ju allt genomblött redan.
Där ser man. Fler empiriska studier :) Ja jag öppnade av nyfikenhet även upp min idag som gick igenom en hel tvättcykel inklusive mjukmedel och centrifugering och inte en droppe vatten eller ens spår av vatten så det är bra grejer - den saken är klar.
Min Volvonøkkel(XC60) fikk en 60 graders vask. Med påfølgende tøyskyllemiddel og 1800 omdreininger.
Når bilen ble solgt 2 år gammel, fungerte nøkkelen fortsatt uten problemer.
Det virker å være god elektronikk og kvalitet. :-)-)

Twendor
Twendor skrev:Min Volvonøkkel(XC60) fikk en 60 graders vask. Med påfølgende tøyskyllemiddel og 1800 omdreininger.
Når bilen ble solgt 2 år gammel, fungerte nøkkelen fortsatt uten problemer.
Det virker å være god elektronikk og kvalitet. :-)-)

Twendor
Eller ett skal som är bra ihopsatt. Då spelar ju kvaliteten på elektroniken ingen roll. Tittar man på nyckeln så ser den ju faktiskt ut och vara helkapslad. Att den går att öppna är ju en annan sak, det gör ju även ett ip44 uttag :P

Tittar man istället på en Vw nyckel så är det kromade knappar som man kan trycka ner och att man ser att där är luft mellan knappen och själva höljet, men från är ju om någon vågar testa bada för att se om den fungera efteråt?

Min laptop har spillsäkert tangentbord, men det är ju samma där.. Man vågar ju inte utmana ödet ifall det inte skulle fungera.
Fantastiskt att en sån här tråd dyker upp precis nu!
Tappade nyckelknippan i havet igår, bilnyckel, garagefjärr och dieselvärmarfjärr. Lyckades få upp den från djupet och lade allt på tork i ris. Bilnyckeln såg inte ens fuktig ut inuti och den funkade perfekt, likaså garagefjärren. Dieselvärmarfjärren blinkar orange (batteri på väg att ta slut), förhoppningsvis räcker det att byta batteri där. Den lyckades jag inte öppna heller, batteriluckan är ju separat på den och delar inte själva fjärren så som bilnyckeln gör. Nån som fått upp en sådan?

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]