Brainy skrev:kristianmann skrev:Min är sänkt 35 mm med H&R-fjädrar. Tyckar at det ser fint ut. Tyvärr blivar den lite stötig. Kanske beror på mina 20" 8)
Har åkt på skisemester med 4 vuxna och fult packat. Hängar lite bak, men inte så värst - Tyckar jag i alla fall!
Bildar hittar ni på min garaget sida.
Mvh,
Kristian
Gick förbi din bil flera ggr på Vallåkra i förhoppning att kunna säga hej, men tyvärr var du inte där någon av gångerna.
Antagligen var det underlaget som påverkade lite för VB tyckte jag det såg lite väl lågt / hängigt ut men HB såg det bra ut.
Men sen såg jag att du hade ökat hjulomkretsen rätt bra med dina 20" jmf med orginal så 35mm borde se högre ut på min bil. Så jag vet fortfarande inte om jag ska välja 35 eller 45mm men efter att ha sett din live så lutar det åt 35mm.
Tjusig bil har du i alla fall! :)

Tack för det. :D Det var så värmt på söndagen, så vi låg bakom min kompis bil i skuggan. Annars kunna vi ha snakket lite. Altid fint med lite Volvo-snak.
Tror som du sägar at det var underlaget, som påverkade lite. Hadde även lite grejor back, så den var lite lägre än normalt. Til mina 20-tums har jag valt 35-profil och dom är lite väll stora, så det påverkar ochså lite. Den "rigtiga" storleken skulle varit 245/30-20, men köpta 8 stycken 245/35-20 för 800 dKr/styck (Michelin Pilot Sport 2). Kunne inte låte det tilbuddet bli. 8)
Men är mycket nöjd med min 35 mm sats från H&R.
Mvh,
Kristian
http://www.garaget.org/kristianmann
Kör: 2021 V60 T6 Recharge R-Design BB
Projekt: 242 Turbo 1983 och S70R 1998