Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Automat på XCn, manuellt på de mer fritidsbetonade fordonen: Z3an, hojarna och den gamla traktorn....:)

Aldrig mer manuell låda på en 'vanlig' bil.
Automat för att man har blivit bekväm med åren och det passar den typen av bil man kör. Tyvärr har jag aldrig fått testat en riktigt bra manuell låda då jag kört renault, saab och volvo :lol:
Kör automat. Körde långtradare i många år så jag har växlat tillräckligt i mitt liv. Dessutom kör jag genom Halmstad varje dag till jobbet och där kryllar det av kjussignaler. Så jäkla skönt att slippa att växla vid alla "stop and go" :wink:
Manuell för att det råkade vara det i bilen jag köpte :wink:
Kör mycket landsväg så automat känns onödigt, drar bara upp förbrukningen och kostar mera med oljebyten etc, men visst är det bekvämt med automat i stan.

Kan absolut tänka mig automat i nästa bil i kombination med AWD

/Kalle
Automat, då jag kör mycket stan. Drar iofs upp förbrukningen (särskilt just i stan), men lämnar högerhanden ledig att peta på stereons mobilknappar...
Föredrar automat beroende på bil typ. XC modellerna skall vara aut. tycker jag. Är dock lite besviken på geartronic lådan i min D5:a. Traktorkänsla och gummisnodd som en del skriver, bättre med s-läget.
Automat (Nu DSG snart PS) Visst är det skönt men ack så tråkigt. Tar död på körupplevelsen något! Det har blivit så eftersom sambon som absolut inte skulle ha automatare nu inte vill ha något annat. Men det är skönt för då slipper jag sitta och irritera mig på att hon inte kan växla ordentligt :P
Vanilla skrev:Manuell för att den var billigare, snålare, snabbare och bättre i 2.5FT. Men gärna en T4 PS!
Kan hålla med att den är båda billigare, snålare och snabbare men absolute inte bättre. Kombinationen med motorn och en automat är betydligt bättre en den 6vxl manuella som har långa lägen och som är seg att dra i...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40