Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funderade inte så mycket på vad det var för uppgradering som gjordes förra gången och tror inte ens att jag har kvar några papper - det var mest bara att "vi uppgraderade all programvara i bilen så får vi se om det hjälper", utgick från att de hade kört "Full-CAN". Åtgärden gjord på Helmia i Värmland, mitt reg DKA167.
Senast redigerad av 1 TwoTime, redigerad totalt 0 gånger.
TwoTime skrev:
MartinS skrev:Varför uppgraderades bara ICM? Det hade varit klokare att köra en uppgradering Full-CAN, så alla enheter i hela nätet uppgraderas till senaste version.

/Martin
Funderade inte så mycket på vad det var för uppgradering som gjordes förra gången och tror inte ens att jag har kvar några papper - det var mest bara att "vi uppgraderade all programvara i bilen så får vi se om det hjälper", utgick från att de hade kört "Full-CAN". Åtgärden gjord på Helmia i Värmland, mitt reg DKA167.
Länge upp i tråden stod det att ICM var uppgraderad, det är ju bara displayen för stereo etc. Detta känns ju som något helt annat.

/Martin
Ja just det. bilia i Solna tyckte att man skulle byta ut "central entertainment unit" tror jag de kallades - typ hela mittkonsollen med stereon mm - och det skulle ligga på 16 000 + jobb. Tyckte det verkade helt sjukt att det skull vara det som var fel men någon annan idé om vad som var fel hade de inte. Tog kontakt med Helmia senare under sommaren och de körde en hel programmuppdatering - får kolla om man kan köra samma sam igen.
Eftersom det kommer tillbaka tänker jag att det måste finnas en utlösande faktor och det enda jag hittat som ger liknande problem är trasig ABS-givare.
Senast redigerad av 1 TwoTime, redigerad totalt 0 gånger.
Hjälp va rörigt det blir med era citat och citat på citat.. :)
Om ni bara svarar på senaste inlägget kanske ni inte behöver citera varandra 3-4 steg tillbaka. Man förstår ändå vad ni svarar på.
Ja det blev mindre rörigt nu. :)

Jag har inte hört talas om liknande problem tidigare och tycker det är konstigt att inte verkstan hittat något specifikt. Borde de väl gjort om det var ABS-givaren.. sånt är väl ganska "viktigt" och borde väl ge felmeddelanden? Hela historien (och filmen) är superknasig.
V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]