Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Jag ska kolla med dem...bakdelen är försäkringsgrej då jag blivit påkörd av bussen...men då passade jag på o lackade även där framme så den biten bekostade jag själv men de fick plocka isär fronten o sätta tillbaka... så i vilket fall som är det backjobb på Bilia...men jag vet fortfarande inte om det är bak eler framsensorerna som spökar ibland..
jag återkommer efter verkstadsbesöket TACK
Men om den meddelar "Service erfordras" bör bilen ju rimligen ha lagrat en felkod som är mer specificerad än att den bara vill ha lite allmän lagning. Så det går nog att ta reda på var den tycker den har ont.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Nu har bilen varit på verkstad...jag kunde inte sj så jag bad farsan att köra dit i stället....
FEL KOD fick han som svvar...det fixade de gratis och nu återstår att se om felet återkommer...jag har testat lite idag men allting funkade som det skulle...så jag hoppas att det förblir så...
synd att jag inte själv fick förklaring...
någon som vet mer ang felkpd på p-hjälp och tror du att det är fixat nu...?

TACK
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
nej Fuck så felet kvarstår...jag fick samma problem igen:
p-hjälpen stängs av och mdl: "parkeringshjälp serv. erfodras"
...så det var inte FELKOD som de på verkstad påstod..
ska försöka kontakta Bilia igen...
MVH
Användarvisningsbild
av Guru
GATUPLAN skrev:nej Fuck så felet kvarstår...jag fick samma problem igen:
p-hjälpen stängs av och mdl: "parkeringshjälp serv. erfodras"
...så det var inte FELKOD som de på verkstad påstod..
ska försöka kontakta Bilia igen...
MVH
Felkod är ju iofs rätt men det betyder ju att något är fel. Visst, det händer att koder sätts i onödan eller att man missar radera felkoden vid reparation men normalt innebär det att något är fel.
Verkar som felkoden kom tillbaka så fort du använde parkeringshjälpen igen. Mao något som är fel "på riktigt". Tillbaka till Bilia, gör om - gör rätt.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
jag har varit på Bilia igen och fick besked att en givare är trasig (vänster fram)
De har betällt en ny och jag får betala själv givaren 790kr och de skulle stå för jobbet...
Rimligt?
TACK
av pergrein
Be dom stå för halva givaren istället för den byter du själv på 2min. Man sprättar lös dimljuspanelen och sedan tar man lös givaren och dit med den nya och så trycker man fast panelen. Man gör så här när man byter dimljuslampan bara att du byter sensorn nu. Vill dom inte det så är det väl bara ta budet det är ju alltid något. Men man får nog tag i en beggad sensor billigare på skroten och så byter du själv kanske du sparar ett par 100kr till.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Av rena slumpen har jag fått tag i en sådan givare...en bekant som t.o.m. kan byta den åt mig...
På Bilia sa de "vänster-fram"...betyder det att det är den längst till vänster som ska bytas...?
För att det sitter två på vänsta och två högra sidan...
Nu funkar P-hjälpen perfekt för tillfälle så det blir svårt att märka av om man bytt den rätte givaren...

MVH

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]

Fick förnyelse igår på Volvia, ki[…]