Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

cane skrev:Ok, jag har bestämt mig - det blir Autotech!
För mig känns det som en trygghet att dom har lång erfarenhet och utvecklar programvaran själva. Det finns allt för många hawaii-företag där ute som inte ens uppger var programvaran har sitt ursprung.

Har jag tid blir det på fredag. Skriver ett par linjer då om hur det gick.
Tror definitivt att du kommer att bli nöjd. Ser med spänning fram emot vad du tycker :)
Johannnes skrev:Jag har själv dieselkraft som funkar jättebra med min Volvo S80 D5 205 hp aut, kan varmt rekomendera dem. Bra pris och bra kundservice. Kolla på deras hemsida också: dieselkraft.se.
Vad jag kan se så säljer dieselkraft.se trimboxar. Kommer inte ihåg exakt varför, men när jag läste runt här på forumet innan jag bestämde mej, så fick jag intrycket av att man hellre ska välja omprogrammering med ny mjukvara. Det var i alla fall därför jag valde det alternativet trots att det är något dyrare.
IvanBoring skrev:
Johannnes skrev:Jag har själv dieselkraft som funkar jättebra med min Volvo S80 D5 205 hp aut, kan varmt rekomendera dem. Bra pris och bra kundservice. Kolla på deras hemsida också: dieselkraft.se.
Vad jag kan se så säljer dieselkraft.se trimboxar. Kommer inte ihåg exakt varför, men när jag läste runt här på forumet innan jag bestämde mej, så fick jag intrycket av att man hellre ska välja omprogrammering med ny mjukvara. Det var i alla fall därför jag valde det alternativet trots att det är något dyrare.
Det viktiga är att du blir nöjd med valet. Det finns en gäng uppskö alternativ och företag man kan trimma bilen...så välj det som känns bättre.
Synd att man är så snål. Annars hade jag köpt en från Autotech. Nu nöjer jag mig med en multibox från Tekniktema.
Hade man haft en nyare bil...
Det blev tyvärr ingen ny programvara i fredags - Autotech måste tydligen beställa en "PIN-kod" först för min motor och det tar tydligen 2 veckor(!). Lite surt, men är väl värt att vänta.

Det blev helt enkelt "grisen i säcken" den här gången. Som tur var ringde jag Autotech på vägen så jag slapp köra allt för många mil i onödan. Så det kan vara ett hett tips om man har samma motor som mig - ring och dubbelkolla på förhand!
cane skrev:Det blev tyvärr ingen ny programvara i fredags - Autotech måste tydligen beställa en "PIN-kod" först för min motor och det tar tydligen 2 veckor(!). Lite surt, men är väl värt att vänta.

Det blev helt enkelt "grisen i säcken" den här gången. Som tur var ringde jag Autotech på vägen så jag slapp köra allt för många mil i onödan. Så det kan vara ett hett tips om man har samma motor som mig - ring och dubbelkolla på förhand!
Hmmm.... Vart ju inte så kul men som du skrev så var det ju tur att du ringde. Fick också vänta någon vecka innan jag kunde köra upp och trycka in programvaran men jag hade kontakt med A-tech fortlöpande så det var inga problem. Hoppas det löser sej snart :wink:
IvanBoring skrev:
cane skrev:Det blev tyvärr ingen ny programvara i fredags - Autotech måste tydligen beställa en "PIN-kod" först för min motor och det tar tydligen 2 veckor(!). Lite surt, men är väl värt att vänta.

Hmmm.... Vart ju inte så kul men som du skrev så var det ju tur att du ringde. Fick också vänta någon vecka innan jag kunde köra upp och trycka in programvaran men jag hade kontakt med A-tech fortlöpande så det var inga problem. Hoppas det löser sej snart :wink:
Tack! Två veckor skall jag klara att vänta. Har kört originalfil i 1,5 år och det tycker jag funkar relativt bra det också. :)

En liten update sedan sist: jag blev till slut tvungen att ge upp Autotech. Verkar inte som dom vill ha fler kunder. Sedan sist har jag försökt att få en bekräftelse på att allt är ok till nästa gång jag kommer (jag kör trots allt helt från Oslo till Trollhättan). Jag har försökt med två mail, en direkt till Bosse och en till info-adressen två dagar senare. Jag försökte också att ringa från semestern i Spanien och vid två tilfällen lyckades jag få svar på den andra sidan . Båda gångerna svarade Hampus (eller liknande namn). Han hadde full förståelse och skulle se till att Bosse eller någon ringde mig. Nu är detta nästan 10 dagar sedan. Oavsett årsak - sånt orkar jag inte med.

Nu har jag i stället gått tillbaka till MTE. Tid på måndag. Någon tusing dyrare blev det, men MTE är å andra sidan ett företag jag aldrig hört något negativt om. Tvärtom. :)
Fattar inte vad Autotech sysslar med :-(
Begriper de inte att det mesta "dåliga" som händer, hamnar på olika forum? Vem vill ha med ett oseriös företag att göra?

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]