Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hakank skrev:Jag tror jag lokaliserat mitt skaller nu. Det kommer från metall-listen/ramen som går runt bla utblåsen i mitten och det högra. Om man när skallret uppstår trycker på ramen till höger om de dubbla utblåsen i mitten försvinner ljudet. Funderade på om det går att montera bort listen och kolla samt ev. sätta dit nått skumgummiaktigt och montera tillbaka listen igen. Eller är det en komplicerad operation? Om inte, hur gör man för att få loss den?

/Håkan
Här har du en installationsanvisning för dekorlisten. http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-434613 Du får trycka fram interiör styling på S80 (av någon anledning finns inte installationsavvisningen under v70 -10)
Jag köpte "kroken" på volvo i örebro och tror den kostade ca 130kr.
Lätt som en plätt var det.
Mvh Andreas
Istället för att lägga 130kr på ett onödigt verktyg kan du ta vad som helst som passar i hålet, den ska bara användas för att dra med. Det går även utan dylikt verktyg att ta loss panelen.
Tack samtliga! Tror jag skall kunna fixa det utan att pajja allt för mycket! :wink:
/Håkan
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]