- ons 02 maj 2012, 20:57
Jag var i Göteborg i Maj 09 och åt köttbullar till lunch. Med lunchen så fick jag också en XC70.
Det var en rolig upplevelse att få köra ut bilen för första gången och dra ner över Europa. Volvo skapade ett väldigt bra program med OSD någon gång på femtio-talet, tror jag. Grattis att du fått en chans att hämta ut bilen där du också.
Tyvärr så kan jag se lite försämringar med programmet den senaste tiden. Besparingarna är mindre, och nu så får man även betala lite för flygbiljetterna själv ($300) under "högsäsong" vilket är sommaren.
När jag reste 09 så sparade jag nog ungefär 4 tusen dollar på att välja OSD, plus att jag fick två t/r biljetter till Sverige, två veckors bilförsäkring, en natt hotel i Göteborg, transporter mellan flygplats-hotel-volvofabrik och kunde välja och vraka i option listan utan att behöva välja hela paket. Köttbullelunchen var god den också. Sedan skickade Volvo bilen hela vägen till Alaska där jag hämtade upp den några veckor senare. Kände mig som en kung....verkligen bra jobbat av Volvo. Nu väntar jag på en ny modell av XC90 för att se om det blir av igen om ett par år med en ny resa.
freezingalaskan