Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är jobbigt att bli äldre, förr var det bara lågt,snabbt, högljut, fräckt och stenhårt som gällde. Nu skall det gå så tyst och mjukt som möjligt, tiderna förändras.

/Martn <- sålde banräcern förra året, sedan dess har det bara gått utför :-)
Tänk på att om du väl har ägt en XC70 eller AWD bil så vänjer man sig rätt fort vid den och då kommer framtida bilköp att hamna i denna klass

För att citera frugan när hon "lånade" V70 in förra vintern; Den måste vara trasig det blinkar en orange lampa så fort man skall iväg med den ( anti spinn)
Man blir rätt fort bortskämd med AWD Självklart så kan/går det att köra 2wd men varför när det finns alternativ

Eller som Subarus reklam säger: Tillhör du fortfarande dom som kör 2wd Varför det.....

Håller med om att en XC70 3.2 blir bra med tanke på dom milen du kör
Om du prioriterar varm bil och slippa skrapa det kalla halvåret kan en D5 vara bra då Svensk sålda har värmare som std ev bara en programvara för tidur
Men det finns ju även 3.2 med värmare

//Gooose
Mccartney skrev:jag och min sambo var ute och tittade på bilar förra våren....min sambo tyckte att xc70 var ful....jag ville ha en xc70....men sambon hittade en v70 ocean race 2.5FT med 4000 mil...bilen var perfekt tyckte vi så vi tog den....ett halvår senare...bestämde sambon sig för att skaffa häst...då sa jag vi måste nog byta bil i och med att vi ska köra med hästsläp...plötsligt hade vi inhandlat en ny xc70....

Jag tycker xc70 in är lika skön att köra som V70. Men så fort man börjar köra på grusvägar eller till och med lite på åkern....så är xc70 grym.....sedan när man bor i södra delen av sverige i en stor stad....så är det kul när alla bmw förarna i denna staden tror att man är civilpolis.... :D
Haha, det är kul med svart volvo-kombi när nån kör förbi i 170 o man lägger sig i ytterfilen, kör ifatt och lägger sig strax bakom, sen glider förbi i 118 o de ser JÄTTERÄDDA ut... men det funkar nog inte alls med en Ocean Race:))/PH
perhall skrev:
Mccartney skrev:jag och min sambo var ute och tittade på bilar förra våren....min sambo tyckte att xc70 var ful....jag ville ha en xc70....men sambon hittade en v70 ocean race 2.5FT med 4000 mil...bilen var perfekt tyckte vi så vi tog den....ett halvår senare...bestämde sambon sig för att skaffa häst...då sa jag vi måste nog byta bil i och med att vi ska köra med hästsläp...plötsligt hade vi inhandlat en ny xc70....

Jag tycker xc70 in är lika skön att köra som V70. Men så fort man börjar köra på grusvägar eller till och med lite på åkern....så är xc70 grym.....sedan när man bor i södra delen av sverige i en stor stad....så är det kul när alla bmw förarna i denna staden tror att man är civilpolis.... :D
Haha, det är kul med svart volvo-kombi när nån kör förbi i 170 o man lägger sig i ytterfilen, kör ifatt och lägger sig strax bakom, sen glider förbi i 118 o de ser JÄTTERÄDDA ut... men det funkar nog inte alls med en Ocean Race:))/PH
Jo det gör det här i staden jag bor i. Polisen har en xc70 12a i blå färg här...
perhall skrev:

Definitionen av humor är ganska individuell märker jag ;)
Mccartney skrev:
svendufva skrev:Med dom milen och komfort som prio 1 hade jag helt klart siktat på en XC70 3.2!
Lite trist att man inte ser fler xc70 med 3.2 hur kommer detta sig egentligen?
Den såldes bara i sverige som MY08, sedan togs den bort från den svenska marknaden. Egentligen ser jag inte riktigt vitsen med den motorn heller om jag skall vara helt ärlig, den är lika törstig som en T6 men väldigt mycket segare. Billigare i inköp i och för sig, men ändå. Jag förstår faktiskt att den försvann.

/Martin
av loyd
llesrof skrev:

En sambo är bra på mycket, men bestämma vilken bil som är bäst skall de låta bli :D
DET håller jag med om !!! ångrar att jag lyssnade på frugan / gav vika på bilvalet .....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]