Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Låter som början till att ICM boxen är på väg att ge upp, var så på min att stereon dog emellanåt för att sedan komma igång igen. Till slut accelererade det till att ICM tappade styrningen med alla andra boxar i bilen så den larmade för SRS, ABS, ja precis allt lyste, tom släpvagn även fast jag inte hade ngn inkopplad. :)
Då mekanikern skulle kolla in felkoderna så fick han inte ens kontakt med den. Nu är den bytt och allt fungerar bra igen.
esesboo skrev:Låter som början till att ICM boxen är på väg att ge upp, var så på min att stereon dog emellanåt för att sedan komma igång igen. Till slut accelererade det till att ICM tappade styrningen med alla andra boxar i bilen så den larmade för SRS, ABS, ja precis allt lyste, tom släpvagn även fast jag inte hade ngn inkopplad. :)
Då mekanikern skulle kolla in felkoderna så fick han inte ens kontakt med den. Nu är den bytt och allt fungerar bra igen.
vad kostade det kalaset? Kan ha liknande problem...
Hej.
Eftersom det skedde innan 10000 mil gick det på maskinskade försäkringen så det blev inte så dyrt. (Självrisken för mig är 25% av den totala summan eller minst 1500 kr)
En 1:a undersökning som innebar felsök samt nollning av felkoder så fick jag betala hela den summan själv först. Efter att kontaktat mitt försäkringsbolag (Trygg Hansa) så drog dom av den 1:a undersökningen samt plussade på själva bytet av ICM på självrisken den andra ggn. Fick betala 495:- då. Tror att det blev runt 2000:- allt som allt.
Om man nu inte har maskinskade kvar tror jag att ett byte ligger mellan 8-10000 kr, har i alla fall sett sådana siffror, men det finns säkert andra som vet bättre än mig i den frågan.
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]

Ardic 612D

Antar du menar 912,har bytt lager på 2st. H[…]