Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Paltkungen skrev:
falcon skrev:Hur ska man göra när man ska borra hålen så att dom blir rätt?
Finns en borrmall med, kolla också på Volvos tillbehörswebb, där finns instyruktioner.
Dessutom är det markerat på bakluckan var man skall borra...
Någon borrmall att måtta med följde inte med volvos orginalvinge. Däremot så är det mycket riktigt förmarkerat på insidan av luckan.
av XC70kimmo
Köpte denna vinge i början av februari.. Fick den levererad jätte snabbt hem till dörren.. kostade totalt ca 1100kr..
Kan inte annat än ge tummen upp för både kvaliten på varan + priset. Med vingen följde det med en lapp där det finns adress till monteringsanvisning hos volvocars. Vingen var grundlackad med plastgrund. Kan inte hitta nån dåligt eller anmärkningsbart på vingen.

Har dock inte hunnit och montera den än.. Men den monterasl på snart:)
Fick i alla fall jämfört denna mot en orginal vinge och såg ingen skillnad
av tobson
Lätt och billigt att lacka den själv om man lackar den med en solid färg! Alltså inte metallic.
Tror jag ska köpa en själv och lacka den svart! Trots att bilen är mörkblåmet.
Vad tror ni? Min bil har ju redan lite svart då den i grunden är en "kinetic".

Vad kostar vingen hos Volvo?
Är den åxå grundlackad grå? :twisted:
Användarvisningsbild
av 1Burken
falcon skrev:Vad kostar det att få en vinge lackad?
Jag har som jag tidigare skrivit beställt en vinge. Jag kollade med en polare som lackar och jag kommer få betala 800kr. Electric silver är färgen.
Användarvisningsbild
av P1800
Köpte piratvingen. 1130kr med frakt, 1200kr för lack. sparade alltså en dryg tusenlapp på detta mot att köpa original. Tycker att detta var dumsnålt av mig då vingen har sämre yta än originalets. (Lite vågig) Inget man direkt lägger märke till man JAG vet... Skulle utan tvekan ha köpt originalet mad facit i hand.
Användarvisningsbild
av falcon
köpte min från vparts för ca1600 och lack för 700 man ser inte skillnad mot orginal.
Användarvisningsbild
av Variosboy
P1800 skrev:Köpte piratvingen. 1130kr med frakt, 1200kr för lack. sparade alltså en dryg tusenlapp på detta mot att köpa original. Tycker att detta var dumsnålt av mig då vingen har sämre yta än originalets. (Lite vågig) Inget man direkt lägger märke till man JAG vet... Skulle utan tvekan ha köpt originalet mad facit i hand.
Dessutom kan man få rätt skaplig rabatt på orginalvingen hos en Volvo-åf..

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]