Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svendufva
All extrautrustning som är så rolig på nybilen blir lätt en "gökunge" när garantierna gått ut! OnT en hydraulikverkstad, borde finnas flera där du bor.
av Tartryffel
Förbannat bra idé faktiskt. Nu tror jag det är själva elmotorn i pumpen som gett upp, men det kanske hydraulfolket också kan fixa?
Kan ju fråga en elverkstad också.

Inte ens tänkt på att det skulle gå att laga den. Funkar ju sällan med nyare bilar så den tankegången lade jag (tyvärr) åt sidan när seklet var ungt.
av Gourmand
Det mesta går att reparera. Dock vill ju inte biltillverkarna och återförsäljarna att konsumenterna ska förstå det. Pengarna finns på eftermarknaden, ej på bilförsäljningen, som regel. Detta är en av anledningarna till att jag aldrig anlitar de stora märkesbundna bilverkstäderna. De vill ju bara byta delar och har följaktligen ej några bilmekaniker längre, med några få undantag. Jag ansluter mig till rådet att anlita en hydraulikverkstad och/eller en bilelektriker i ditt fall.
av Tartryffel
apersson850 skrev:Intressant att priset på pumpen sjunkit till en tredjedel från 2009 års modell.
Precis, tänkte uppdatera med den infon, fick den just. Den är tydligen ersättningsbar men av någon anledning kan man fortfarande köpa den gamla.
av Tartryffel
Har plockat ner och fått fram pumpen, den har inte läckt i alla fall, all olja är kvar och allt är torrt och fint. Så då är det väl bara själva elmotorn kvar som kan ha gett upp?

Kan fota den om någon vill se?

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]