Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Herkulez skrev:BMW kör man, volvo åker man. Men det är en satans åkglädje i Volvo :)
Du har inte kört s/v60 t6 med four-C va? Sjukt kul bil!

En xc70 med four-c är inte så dumt, man får lite både och då även om du aldrig får någon go-cart känsla direkt.

/Martin
av Herkulez
MartinS skrev:
Herkulez skrev:BMW kör man, volvo åker man. Men det är en satans åkglädje i Volvo :)
Du har inte kört s/v60 t6 med four-C va? Sjukt kul bil!

En xc70 med four-c är inte så dumt, man får lite både och då även om du aldrig får någon go-cart känsla direkt.

/Martin
Min handlare hade inte en enda T6:a inne för provkörning förra veckan. Bara ett 10-tal dieslar och nån Ford bensinare. Uselt :evil:
Men visst! En V60/S60 T6 kan nog vara undantaget precis som du säger :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kul att köra, hmm. Har fordon i garaget som gör 0-100 ,på 3 sek och toppar 300. Men ska jag köra en 800-mila runda på semestern så är vår XC70 det givna valet för den är go på långkörning. Den är dessutom körkortsvänligare än övriga fordon.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Herkulez skrev: Min handlare hade inte en enda T6:a inne för provkörning förra veckan.
Vintern är slut, de vill inte ha några "hallvärmare"... :lol:
av perhall
Visst är BMW rolig att köra, rätt modell.

Vi har också en 525iA e60 med den gamla 192 hk-motorn. Den är allt annat än rolig att köra! Plastig och smäckig också, det är hål i komfortstolarna innan 10 000 mil... men hur som helst så är den på intet sätt roligare att köra än den S80 3,2 jag hade när jag bodde i USA för ett par år sen. BMW:n har lite mer kommunikativ styrning, annars är de bilarna ganska lika. BMW:n är lite snålare och rullare lite hårdare på vägen men är aningen tystare.

Så det beror väldigt mycket på vilken BMW och vilken Volvo..

Min mening är att alla V70 och XC70 är tråkiga att köra men bekväma och det är också en glädje i många fall.
PH
Användarvisningsbild
av apersson850
På en lerig åker, speciellt med husvagn bakom, då är XC70 riktigt rolig. Fast det tycker inte de andra, som står där och väntar på en traktor eller nåt.
av Mwi
apersson850 skrev:På en lerig åker, speciellt med husvagn bakom, då är XC70 riktigt rolig. Fast det tycker inte de andra, som står där och väntar på en traktor eller nåt.
Innebär det att XC70 är lika rolig som en traktor ?:-/
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]