Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
det jag reagerar på är att den inte är servad eller ja du nämner inte ett ord om service bok
nästa sak är att den får körförbud om en månad skall jag köpa en bil i den prisklassen så är jag inte sugen med att börja och åka till bilprovningen
så mitt tipps!
är den servad skriv det och lägg 300 spänn på en besiktning och skriv det med och sist men inte minst skicka med blockets begagnat försäkring folk vill nog känna lite trygghet i den prisklassen
Användarvisningsbild
av moose
nu går väl iofs slutsiffra 2 april ut vilket är mer än 2 månader, men ja håller med om att en annons med orden ny besiktad och fullservad känns med gediget. något som slår mej är den smått otroliga bränsleförbrukningen du noterat. ta bort det helt är mitt tips. en annan detalj som för mej är intressant är typ av fälgar sommar som vinter. kanske finns det dragkrok på den som du glömt att nämna?
i övrigt ser det ok ut och borde kunna locka köpare.
av Snöfinken
StefanN skrev:Den här meningen känns inte rätt?
Trevlig familjebil som går billigt på Etanol 0,9 liter/mil. 0.9 liter på Bensin.
Man kan ju tro att den drar 0.9 både på Etanol och Bensin.
Tack! vilket klantigt fel, la till den textbiten ikväll. Det skulle stå 1,1 liter etanol.. :cry:
av Snöfinken
moose skrev:nu går väl iofs slutsiffra 2 april ut vilket är mer än 2 månader, men ja håller med om att en annons med orden ny besiktad och fullservad känns med gediget. något som slår mej är den smått otroliga bränsleförbrukningen du noterat. ta bort det helt är mitt tips. en annan detalj som för mej är intressant är typ av fälgar sommar som vinter. kanske finns det dragkrok på den som du glömt att nämna?
Tackar! Det blir till att tvätta bilen imorgon och ta fler foton!

Bilen är fullservad enl. bok. Dock är det dags för 6000 mila servicen nu. Har bokat tid för besiktning nu direkt, så snart kan jag lägga till det också i anonnsen :)
Användarvisningsbild
av Bosse78
Snöfinken skrev:
moose skrev:nu går väl iofs slutsiffra 2 april ut vilket är mer än 2 månader, men ja håller med om att en annons med orden ny besiktad och fullservad känns med gediget. något som slår mej är den smått otroliga bränsleförbrukningen du noterat. ta bort det helt är mitt tips. en annan detalj som för mej är intressant är typ av fälgar sommar som vinter. kanske finns det dragkrok på den som du glömt att nämna?
Tackar! Det blir till att tvätta bilen imorgon och ta fler foton!

Bilen är fullservad enl. bok. Dock är det dags för 6000 mila servicen nu. Har bokat tid för besiktning nu direkt, så snart kan jag lägga till det också i anonnsen :)
Förstår mycket väl att du inte vill serva bilen innan du säljer den, men för mig som köpare skulle det ta emot att köpa en bil som är på sitt serviceintervall men inte är servad.
Användarvisningsbild
av torwald
Skriv inte ut bränsleförbrukning alls. Antingen vet folk vad den drar, och då att den drar mycket olika beroende på körstil. Sedan krossar du allas drömmar om att kunna köra den under litern... även om det bara är teoretiskt möjligt i nedfösbacke, solen i ryggen, hemlängtan och medvind. Sedan bör du ta någonbild sittande på huk...gärna i solsken. Sätt priset till 139' plus det här med besiktningen så skall du se att den bli såld. :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:Du får länka hur mycket du vill till din bil, det har herr B20 inte ett dugg med att göra!

Länka gärna igen, ibland kan det vara så att man har glömt någon väsentlig information i annonsen som gör att intresset uteblir. Bra bilder är alltid nyttigt också, gärna ur flera vinklar samt bra bilder på interiören.
Då ber jag genast om ursäkt. På övriga forum jag huserar är det alltid ett big No No att göra reklam för egna varor i olika grupper och tråden blir obönhörlig inflyttad under Säljes.
av Lövet
Så länge det inte sker i uppenbart kommersiellt/yrkesmässigt syfte så är det helt okay om man har relevanta frågor och vill diskutera.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]