Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snacksalig
snarket skrev:Nu kan jag ha fel, men jag vill minnas att Business även inkluderade High performance stereon?
Business under MY10 och MY11 innehöll metallic och HP-stereo (som hade blåtand) - dessa brukade märkligt nog refereras som Business II (momentum+business) och Business III (summum+business) i annonserna på blocket. Kreativt men förvirrande av bilförsäljarna.

Jimmie83 skrev:
s6025t skrev:Det går att välja mellan 2 läderklädslar till summum när man beställer bilen "dynamic" ska vara mer skålad o lite sportigare
Jag tycker att standar stolarna ser mer skålade ut än dynamic när man bygger sin bil på volvocars egna hemsida men så är inte verkligheten då?
Jag håller med dig om att det ser ut så på "bygg din bil", men i verkligheten är std-stolen ganska platt och utan stöd, jämfört med dynamic (mer stoppning, antar jag, men inga sidostöd). Å andra sidan känns dynamic lite smal/trång och inte lika bekväm som de gamla sportstolarna till S60 och V70n, utan att ge samma sidostöd. Man känner vid en direkt jämförelse det som att man sitter "på" stolen och inte "i" den.
Dock föredrar de flesta som jag känner, som har V70II, dynamicstolen alla dagar i veckan - och de är inte några utpräglat sportiga människor (sådana som föredrar skruvstädsvaranten av recarostolar utan stoppning), utan vanliga medborgare i medelåldern (sådana som går sönder i rygg och leder, efter en tur med en Audi A6 med sportchassie).
av s6025t
MY10 Business har inte HP-stereo bara Blåtand o metallic som standard HP-stereo kom först till MY11 o heter då Business Active som kan uppgraderas till momentum eller summum
Användarvisningsbild
av torwald
Nu börjar jag någorlunda klarhet i saken, tack skall ni ha. Men är det någon som vet om/hur det går att titta i broschyren för MY10. Jag hade har letat efter en pdf, men utan framgång
Användarvisningsbild
av torwald
Nu Räder füll förvirring igen. Saken är den att jag skall köpa bil från en motsvarighet av KVD (ej auktion). Alla annonser har inte bilder, säljarna har ingen koll och jag har märkt att det vid flera anoner inte står något om tex ventilerade stolar men på bilderna syns de tydligt att de har det. Samma gäller ibland för tex drag. Saken är ju den att det inte går att avgöra om det är blåtand eller ej via en bild :). En bil som för mig är väldigt intressant (om den har BT) är en bil som heter V70II 2,4d Busniess Summum (MY10) och har bland annat följande extra utrustning enligt spec.

- Herrgårdsvagnpkt 2 V70 II
- Elmanövrerad baklucka
- Eluppv.spolarmunstycken
- Eluttag 12V i bagage
- Mörkt tonade rutor 5 st
- Privatlåsning lastutrymme

- Teknikpaket S80/V70/XC70
- Keyless drive, pers-com.

- Ljudanl: High Performance
- ABL- Aktiva Xenonljus
- Nyckelavst. kr-kudde pass
- Tidur för tillsatsvärmare

De flesta andra står att de har blåtand men inte denna (förutom bland de 10 billigaste som bara ha preformence). Men eftersom jag märkt att flera annonser har varit fel undrar jag om jag vågar hoppas på att även denna är fel och faktiskt har blåtand. Eftersom det finns flera andra bilar är blåtand avgörande (även om allt annat med bilen är nästan perfekt för mig)
Användarvisningsbild
av Snacksalig
s6025t skrev:MY10 Business har inte HP-stereo bara Blåtand o metallic som standard HP-stereo kom först till MY11 o heter då Business Active som kan uppgraderas till momentum eller summum
Helt rätt, så hette det ha ha - I stand corrected.
Användarvisningsbild
av Gurra82
jag köpte en business my10 2,4d ny och varken metallic eller blåtand var standard, betalade pengar för metallic lack och köpte inte blåtand till min, däremot är business bilen betydligt mer förmånlig för dem som köpte den som tjänstebil har jag för mig
Användarvisningsbild
av torwald
Gurra82 skrev:jag köpte en business my10 2,4d ny och varken metallic eller blåtand var standard, betalade pengar för metallic lack och köpte inte blåtand till min, däremot är business bilen betydligt mer förmånlig för dem som köpte den som tjänstebil har jag för mig
Har du HP stereo i din bil?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Bara en stilla undran, varför köpa bil hos en handlare som uppenbarligen inte har någon koll på vad som säljer?
Har dom ingen koll nu har dom ingen koll om två veckor när du behöver deras hjälp om bilen strular..

Måste vara sjukt bra pris på bilarna??
Användarvisningsbild
av torwald
Ja, bra pris. Verkstaden vet jag med säkerhet att det inte är några problem med.
Användarvisningsbild
av wendtan
Min bil är en MY -10 Business momentum. Den saknar Blåtand. När jag frågade volvo själva vad Business momentum innebar MY-10 så var svaret endast metalliclack.
Så varken HP eller Blåtand ingår i Businesspaketet MY-10 iaf.
Att min bil sen har HP är för att det valdes på separat.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]