jpennerb skrev:En fråga: Hur fungerar det med ACn när motorn gör ett stop av motorn. Då lär kompressorn stanna också vilket gör att kylningen stannar av? Någon kanske kan förklara? :D
Om klima är inställd på ett gradtal och kupe temp avviker "för" mycket enl programmerade värden så kommer bilen ej att stängas av
Till alla er som kör S/S kolla i instr boken där skall det stå vilka kriterier som skall vara uppfyllda för att systemet skall funka...
Tex på vintern då många gillar att komma ut till en varm bil och man kör värmaren längre tid än den tid man kör till jobbet så kommer S/S väldigt sällan att fungera värmaren kräver för mycket ström för att fungera Sedan så laddas en S/S bils batteri inte lika fullt som en "vanlig" utan S/S för det skall finnas "utrymme" för Retardations laddning eller vad det heter ytterligare en sak som gör systemet mer känsligt
Har personligen denna vinter endast laddat batteriet på flertalet bilar som haft detta problem och efter ca 2-3 veckor så kommer dom åter med samma orsak till att S/S inte fungerar Jag bad dom att antingen köra värmaren lika länge som dom körde till jobbet eller som alternativ om dom ville ha Varm bil ladda batteriet med en C-tec laddare (för att den är enkel och effektiv) tex varannan helg och när detta gjordes oavsett vilket sätt dom valde så fungerade bilarna
Personligen så tror jag systemet är för nytt och varken brukare av systemen eller verkstäderna har hunnit sätta sig in i hur det agerar fullt ut Ge det något år så tror jag att det klarnar för båda parter
//Gooose