Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nä, det är den ju inte, om du har keyless. Lägger du nyckeln bakom en innerskärm eller nåt är det ju bara att öppna dörren vid den sidan sen. Du har ju "nyckeln med dig", eller så ser det ut för bilen.
Ja, det är nästan så att det är för osäkert med Keyless drive.
Tänk om jag glömde ta ut nyckeln från handskfacket. Vem som helst kunde stulit bilen bara genom att dra i handtaget.
LasseL skrev:Ja, det är nästan så att det är för osäkert med Keyless drive.
Tänk om jag glömde ta ut nyckeln från handskfacket. Vem som helst kunde stulit bilen bara genom att dra i handtaget.
Självklart kan de stjäla bilen, men inte utan att ha nyckel två för att komma in i bilen.
Återigen, du kan inte låsa bilen om nyckeln finns i bilen, förutsatt att du inte använder nyckel två att låsa med, därefter måste du använda nyckel två igen, för att låsa upp, oavsätt om nyckel ett ligger i ditt hanskfack.
apersson850 skrev:Nä, det är den ju inte, om du har keyless. Lägger du nyckeln bakom en innerskärm eller nåt är det ju bara att öppna dörren vid den sidan sen. Du har ju "nyckeln med dig", eller så ser det ut för bilen.
Provade att sätta nyckeln i koppen på fjäderbenet fram och det gick inte att öppna eller låsa bilen så det fungerar, men inte bak...

Mvh
Per

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]