Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av onkeltompa
MrNusse skrev:Haha ja blocket kan man ju finna både det ena och det andra...

Ja man får ju hoppas man får ha grejerna ifred...

När det gäller nybilsbeställning idag kan man ju förhandla och pruta ganska så bra..

Det som är synd är att V70n inte fått den slimmade railsen som xc60 och v60 har så jag valde bort det helt.
Tråkigt att du inte gillar railsen, personligen tycker jag det lyfter bilens utseende och är praktiskt att ha ihop med de slimmade vingformade lasthållarna som man gott kan ha på hela året.

Du får väl köra polisbilslooken då. :-O)
av MrNusse
sådär då är bilen uthämtad och är riktigt nöjd, har dock bara avverkat 10 mil, men fortfarande häpen över att från fabriksbeställning till leverans på mindre än 4 veckor, pratade men säljaren om det och deras rekord är 3 veckor, och det är på fabriksbeställda bilar och inte någon lagerbil. blir till att montera Heico grillen under veckan när den kommer från lack.
Användarvisningsbild
av sony
Det är inte så konstigt tycker jag. V70II har funits på marknaden i några år. Skillnaden är större om du hadde beställt en xc60. Då kan man vänta upp till 5-6 månader. Som vissa skrev kan det vara en identisk bil som någon har avbeställt. Det tar inte många dagar att bygga en bil,men många bilar testas och justeras efter att dem har byggts och det kan ta dagar,kanske veckor. Din bil var felfri från början,gick genom alla kontroller och blev helt enkelt perfekt byggd från början.
Grattis till en fin bil !!!

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]