- sön 05 feb 2012, 20:52
För alla frågor om WRG-glas kan jag hänvisa till den här tråden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&p=242813
Enligt instruktionsboken: Rengöring av yttre backspeglar och främre sidorutor med vattenavvisande ytskikt (tillval):
Använd aldrig produkter som bilvax, avfettningsmedel eller liknande på spegel-/glasytan då detta kan förstöra dess vattenavvisande egenskaper.
Enligt instruktionsboken: Rengöring av yttre backspeglar och främre sidorutor med vattenavvisande ytskikt (tillval):
Använd aldrig produkter som bilvax, avfettningsmedel eller liknande på spegel-/glasytan då detta kan förstöra dess vattenavvisande egenskaper.
Jag körde igenom bilen med mjukborste förut, hittade inga nya repor på bilen efteråt vad jag kunde se men de kanske kommer med tiden om man gör de ofta?Du kanske inte har lika känsliga ögon som mig. Förvisso syns det tydligare på mörk lack.
Har aldrig hört talas om nån som bättrar på beläggningen på WRG-rutorna efter tre år... inte heller nån som byter batteri varannat år (vilket åtminstone tidigare rekommenderas av Audi/VW) eller byter vindruta efter 7000 mil (rek av glasmästare...)./PHBilia hade för en tid sedan ett erbjudande där man gjorde en glasbehandling (värde 495:- om jag inte minns fel :???: ) kostnadsfritt om man gjorde service hos dem. Denna behandling återgav WRG-effekten på samtliga rutor på bilen.