Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av davyjones
UT men jag chansar...

1Burken,

Hur ska fæstena før skærmarna lyckas nå runt nackstødet? Ær væl lite tjockare på Volvo? Kan ju vara jag som e lite trøg också :mrgreen:
Om det får plats så verkar ju systemet grymt men dyrt.

//Davyjones
Användarvisningsbild
av 1Burken
Hur ska fæstena før skærmarna lyckas nå runt nackstødet? Ær væl lite tjockare på Volvo? Kan ju vara jag som e lite trøg också
Men jag tror det kommer fungera, eller hoppas det i alla fall.. :???:
Annars finns det ett separat fäste att köpa som man spänner i hålet på nackstöden... men det är jag skeptisk mot att det kommer passa.
Om det får plats så verkar ju systemet grymt men dyrt.
Tycker du det är dyrt?? Jag tycker det ser mycket prisvärt ut. Samma funktionalitet som volvo original (inte en tiondel så snyggt men men...)
Har du hittat något mer prisvärt alternativ??
Mvh Andreas
av davyjones
Jag utryckte mig kanske lite dumt men 900:- før två plastbitar ær ett røvarpris, dæremot om det funkar så ær det vært det då jag ær otroligt trøtt på min nuvarande løsning med remmar och sladdar øverallt!

Testa och kom med en recension :wink:
Användarvisningsbild
av 1Burken
Jaha!! Du menar alltså de extra monteringsdetaljerna.
De ser jag som en nödlösning. Jag hoppas på att de medföljande remmarna är tillräckligt bra och snygga. Då kör jag med dem.
Jag testar och återkommer!!
av lassemal
Har ett (1) av julas kvar som jag kan sälja.
Köpte dom 3 sista på Jula här i LKPG men har sålt 2 till en kille i Örebro (tror jag).
Såg nåt inlägg från honom om att dom inte hade passat på hans bil och att ville sälja dom.
Kolla annonser och hoppas på det bästa.
Lycka till
Användarvisningsbild
av 1Burken
Har ett (1) av julas kvar som jag kan sälja.
Du skulle inte kunna lägga upp ett par bilder på det röret du har kvar. Gärna med en tumstock bredvid och innerdiametern utskriven. :-)
Köpte dom 3 sista på Jula här i LKPG men har sålt 2 till en kille i Örebro (tror jag).
Såg nåt inlägg från honom om att dom inte hade passat på hans bil och att ville sälja dom.
Jag har hört av mig till han och meddelat att jag ville köpa dem av han. Det var säkert en månad sen men inte fått något svar.
av jpu
Hej!

Det är ju jag som är killen i Örebro som köpte Lassemals rör! :-)-)
Jag har inte sett till något mail eller dylikt men rören är till salu till självkostnadspris, dvs vad jag betalade Lassemal + ev. fraktkostnad. Gjorde en tankevurpa när jag köpte dem då jag ju har en T4 så passar inte röret, antagligen samma slutburk som på D3 osv.

Som sagt hör av dig om du vill köpa dem!

mvh
Jonas
av Mccartney
1Burken skrev:
När jag hade min v70II 2,5FT var jag inne hos billia och frågade om det gick att få två blås, det skulle kosta runt 11000kr men då blir det orginal delar. Jag valde att byta bil istället.
Min är det dubbla utblås på original. Vad hade du för årsmodell??
De rören jag hade på bilden längst ned är helt raka. Men de var såpass stora invändigt att de gick över "kröken". Dock lutade de nedåt vilket du kan se på vissa av bilderna. De var 18 cm långa och hade maximal innerdiameter på 55mm om jag inte minns fel. Motsvarande rör borde alltså funka.

De är rätt billiga så det kan fungera att köpa och testa. Monterar du dem inte utan bara provar så går det ju alltid att lämna tillbaka dem. Jag själv provade mig fram.
Ok. Jag gör som du säger, du har ju koll!! Jag köper några och provar helt enkelt.
Laddar upp lite bilder när jag är klar. Blir en bilhelg framöver. Ska montera DVD:er på nackstöd (http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/ ... 7286.4296/) men kablarna ska självklart fällas in. Ska bli en Garmin installation likt din. Tänkte borra hål i luftutblåset och dra kablarna bakom... Om det finns plats. Sen ska det monteras delbart drag. Beställt för en timma sen :-) och sist men inte minst slutrör. Kan bli en vinge också när jag ändå håller på.

Ja just det! Höll på att glömma. Ska byta dekorpanelen ovanför handskfacket också. Förra ägaren har troligtvis haft en barnstol som har knackat ett par bucklor i den. Panelen ligger på köksbordet :-D

Sugen som f#n att dra igång men först blir det en vecka i Österrike och en i Sälen. Det är mycket nu.

Förövrigt tycker jag det är skitkul att snurra runt på forumet. Mycket bra tips och ideér. Men det blir ju inte bättre än vi gör det!

Mvh Andreas
Min hade också två blås när jag köpte dem men dem syns knappt så jag ville ha dem mer synliga. 09a var min modell.
Användarvisningsbild
av 1Burken
Hej!

Det är ju jag som är killen i Örebro som köpte Lassemals rör!
Jag har inte sett till något mail eller dylikt men rören är till salu till självkostnadspris, dvs vad jag betalade Lassemal + ev. fraktkostnad. Gjorde en tankevurpa när jag köpte dem då jag ju har en T4 så passar inte röret, antagligen samma slutburk som på D3 osv.

Som sagt hör av dig om du vill köpa dem!

mvh
Jonas
Nu är rör inköpta!! Ska bli grymt kul att få dit dem :-D
Tack Jonas!!
Min hade också två blås när jag köpte dem men dem syns knappt så jag ville ha dem mer synliga. 09a var min modell.
Ok. Det är exakt det jag menar med tråden. Att dra ut rören så de blir synliga. Nu är de inköpta och jag tror det kommer bli grymt snyggt.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]