Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Delvis rätt..för Diamondbrite skall åtminstone underhållas med en speciell conserver i tvättvattnet 1 gång i månaden för att behålla sina egenskaper. Och tar man med i beräkningarna att detta kit kostar ca.500:- för 250ml så blir det en och annan krona det också. Sedan ställer jag mig tvivlande till att det håller ens i närheten av den tiden man utlovar, ingen jag känner som testat har kunnat verifiera det. Men det är klart, det går att lägga DB själv och köper man det internationellt så är det väldigt prisvärt även om man skulle behöva behandla betydligt oftare än vad reklamen hävdar..

/Thomas
Det ska sägas att Ditec blir ganska dyra totalt sätt, man ska ju in var 18/mån och pynta igen. Själv har jag bytt från Ditec till Tefcar(i samband med ny bil), samma kvalitet om inte bättre. Dessutom måste du inte åka in på komplettering, jag åkte in på en biltvätt efter ca 15 mån, de kontrollerade bilen samtidigt och rekondaren konstaterade att det fanns 3 dörruppslag att ta bort, kostade mig 300 spänn(inklusive biltvätt).

Kan inte annat än tacka och ta emot!!!!!!!
Mccartney skrev:Har beställt tid hos ditec nu. :) Går på 4500 vilket jag tycker är helt ok.

Ska man låta dem göra en läderimpregnering också?
Har du fått Ditec-behandlingen, och i så fall är du nöjd?
Jag har erfarenhet av både Silver Seal och Ditec och min åsikt är att Silver Seal är bluff; den metoden innebär att lackskyddet "arbetas in" i lacken och den varkens syns eller känns när man sveper med fingertopparna över lacken.
Ditec däremot både känner och ser man att det finns en "glashinna" på sådär en halv milimeter.
På något sätt känns det som att man fått något för de pengarna medan Silver Seal varken syns eller känns.

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]