Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OFFO
tobson skrev:Momentum har som standard en halvläderklädsel. Kinetic har en "halvgalon"(eller konstskinn) dito :D
Jag tror det är så här. V70 Momentum halvläder. Men på Kinetic finns två varianter av tygklädslar. En som du skriver halvgalon men även en med heltyg. På XC70 Bas och Momentum är det också heltyg. Och den som är "dålig" är "halvgalon". Detta kom jag och en kollega fram till... Men vi kanske har fel ?:-/
Användarvisningsbild
av RobbanS
Ringde Rejmes idag, och ska få mina framsäten bytta (Reva i förasätet) pga att det är tydligen ett annat mönster i dem nya :D
av tobson
Lämnade in bilen igår morse för stolsdynebyteX2 samt motorvärmare + c.utt.
När jag hämtade bilen var inget gjort då delarna inte kommit. :oops: :cry: :evil: :twisted: :shock: :(
Användarvisningsbild
av RobbanS
Johnny83 skrev:Klädslarna man byter till, är av en liten annan variant. Så du kan komma se en liten skillnad på dem.
Detta bara för att det varit så mycket problem med dem.
Själva sömmen är placerad på ett annat ställe och inte där man sitter. Har bytt på kanske på 7-8 bilar

Men om nu sömmarna e så dåliga, varför byter då inte Volvo ut dem där bak med ????
Användarvisningsbild
av roadside
RobbanS skrev:
Johnny83 skrev:Klädslarna man byter till, är av en liten annan variant. Så du kan komma se en liten skillnad på dem.
Detta bara för att det varit så mycket problem med dem.
Själva sömmen är placerad på ett annat ställe och inte där man sitter. Har bytt på kanske på 7-8 bilar

Men om nu sömmarna e så dåliga, varför byter då inte Volvo ut dem där bak med ????
Dom hoppas väl att sätena håller ihop till "godwillen/garantin gått ut. Jag tänkte iom. att baksätet oftast används mindre.
Har bytt fram på min och visst ser det lite dumt ut med olika klädslar fram och bak. Det är ju stor skillnad på designen på dom här nya.
En bonus vid bytet är att man fick en viss nybilsdoft i kupen :lol:
Användarvisningsbild
av RobbanS
tobson skrev:Stolsitstyget är nu bytta å det blev kanonbra :D :D :D :D :D
Nå, fick du nybilslukten tillbaka när säten blev bytta?
av tobson
Hmmmm.... Neeee :???:
Min pick luktar som en stor och överröstar nog alla svagare karaktärsdanande odörer :D
av tabasco
Mailade volvo verkstaden om min spruckna förarstol. först skulle jag inte få något gratis men efter att de kollade upp
detta med volvo byter de båda framstolarna gratis :wink: . så jvla nöjd trots allt är det en 2008 hehe
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]