Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av THolandsli
dst02 skrev: Summering: Hur kass kvalitet är volvo och hur illa plockar man ihop bilarna i torslanda???
Lurer på det samme. Fikk min 2012 V70 i sept 11. Etter mange verkstedbesøk og opp til 3 misslykkede feilrettingsforsøk på enkelte ting så har jeg nå fått innvilget omlevering av bilen. Ny bil kommer i april. Blir ikke den bra så hever jeg kjøpet og kjøper et annet merke.
av dst02
atlas04 skrev:Har just fått ny kompressor på Volvo:s good will som går ut någon gång
i slutet av mars, den gamla tjöt emellamåt.
Remspännaren var redan bytt enl Volvo

Hm så de kan allså va remspännaren å inte kompressorn då som krånglar? De har dom nog aldrig kollat på min bil iaf.
Vad Jag märkt så är ljudet där endast när det är kallt ute (från ca 3 plus å neråt).
av dst02
THolandsli skrev:
dst02 skrev: Summering: Hur kass kvalitet är volvo och hur illa plockar man ihop bilarna i torslanda???
Lurer på det samme. Fikk min 2012 V70 i sept 11. Etter mange verkstedbesøk og opp til 3 misslykkede feilrettingsforsøk på enkelte ting så har jeg nå fått innvilget omlevering av bilen. Ny bil kommer i april. Blir ikke den bra så hever jeg kjøpet og kjøper et annet merke.

De borde Jag me få då min bil vart inne för problem med AC´n å verkstan knappt ens orkar kolla grejerna!!
av marcbe
dst02 skrev:
atlas04 skrev:Har just fått ny kompressor på Volvo:s good will som går ut någon gång

Hm så de kan allså va remspännaren å inte kompressorn då som krånglar? De har dom nog aldrig kollat på min bil iaf.
Vad Jag märkt så är ljudet där endast när det är kallt ute (från ca 3 plus å neråt).
Under 0 grader körs ej AC-kompressorn (frikopplas), så om du har oljudet då så är det ej ACn som låter. Har du gjort en enkel koll och tryckt AC on / AC off för att lyssna om oljudet påverkas?
av dst02
marcbe skrev:
dst02 skrev:

Under 0 grader körs ej AC-kompressorn (frikopplas), så om du har oljudet då så är det ej ACn som låter. Har du gjort en enkel koll och tryckt AC on / AC off för att lyssna om oljudet påverkas?
Yes, när Jag trycker på OFF så tystnar det.
Konstigt att den inte går under 0 grader för sätter man på avfrostning för vindrutan så går ju ac´n på automatiskt!
Användarvisningsbild
av Johan.S
Hej!
Har en V70 2.5FT My10 som bra gått 3700mil, och har samma irreterande ljud också, tar Volvo detta på goodwill rakt av eller är det någon som fått problem att få igenom detta?
//Johan
av dst02
Jag har problem me att få ordning på de även med garanti då verkstan inte direkt varken tar de på allvar eller kan lösa de när dom väl öppnar huven :/
av dst02
Johan.S skrev:Hej!
Har en V70 2.5FT My10 som bra gått 3700mil, och har samma irreterande ljud också, tar Volvo detta på goodwill rakt av eller är det någon som fått problem att få igenom detta?
//Johan
Hur länge har du haft problem? Tystnar de när du stänger av ac´n ?
av qwerty
//Johan
Volvo har sagt att de står för byte av kompressor som längst 60 månader efter första ibruktagande av bilen.
av dst02
qwerty skrev:
//Johan
Volvo har sagt att de står för byte av kompressor som längst 60 månader efter första ibruktagande av bilen.
Om Jag nu skulle råka äga bilen så länge som 60 mån så blir de nog ganska många byten om de ska fortsätta såhär :P

Har du också bara problem med ac´n när de e lite kallare ute?
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]