Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Håret har kunnat varit krulligt :oops:
av maba
När jag hämtade min förra bil så upptäckte jag en svetsloppa på ena bakdörren... Jag tyckte inte att det kändes så kul att få en omlackad dörr på en helt ny bil så jag frågade om de inte kunde ta en dörr från en annan ny, ej levererad bil, och sedan i lugn och ro fixa den andra bilen. Så blev det och man får hoppas att den andre ägaren lever i okunskap: 'Det man inte vet om, mår man inte dåligt av' :mrgreen:

Sedan visade det sig att jag hade el-barnsäkerhetslås i min dörr men donatorn hade det inte... Det tog närmare två veckor innan de lyckades konvertera dörren till en med el-barnsäkerhetslås, men jag fick åka hyrbil i varje fall. Man kan ju fundera vad den svetsloppan kostade ??:-/
av kamilenski
Jag älskar ljusa bilar. Ett mycket bra val!
Användarvisningsbild
av LordVader
Brainy skrev:Jag hoppas förresten att allt är bra med dottern!
Tack men tyvärr inte. 1 1/2 åring
som med förstoppning OCH diarré nu fått feber och influensa. Man känner sig maktlös! Värsta är att hon inte äter, sen i fredags...

Många sömnlösa nätter, som nu. En sak som håller humöret uppe är alla människor på detta forum!
Perra83 skrev:Nora folk! Haha va skoj. Själv är ja från Lindesberg 8)
Ser att bilen är uttagen på Rejmes i Örebro.
Kul! Ja, bilen kommer från Rejmes i Örebro. Hade tänkt ta den från Linde först, men fick bättre pris i örebro (!).

maba skrev:När jag hämtade min förra bil så upptäckte jag en svetsloppa på ena bakdörren... Jag tyckte inte att det kändes så kul att få en omlackad dörr på en helt ny bil så jag frågade om de inte kunde ta en dörr från en annan ny, ej levererad bil, och sedan i lugn och ro fixa den andra bilen. Så blev det och man får hoppas att den andre ägaren lever i okunskap: 'Det man inte vet om, mår man inte dåligt av' :mrgreen:

Sedan visade det sig att jag hade el-barnsäkerhetslås i min dörr men donatorn hade det inte... Det tog närmare två veckor innan de lyckades konvertera dörren till en med el-barnsäkerhetslås, men jag fick åka hyrbil i varje fall. Man kan ju fundera vad den svetsloppan kostade ??:-/

Bra att de kunde byta dörr, men vilket arbete och kostnad. Lackade de om den dörr du haft, eller märkte inte andra kunden något? Frågan är hur mycket man ska tolerera gällande lacken. I mitt fall hade jag stört mig varje gång jag kommit till passagerardörren...

kamilenski skrev:Jag älskar ljusa bilar. Ett mycket bra val!
Stort tack! Har haft en svart Passat innan, så det blev en viss kontrast!
Senast redigerad av 1 LordVader, redigerad totalt 0 gånger.
av Steff 99
LordVader skrev: Efter hårda förhandlingar (man är ju alltid förloraren i alla fall) blev rabatten totalt 14,3% exakt, om jag inkluderar Volvos kampanj på Geartroniclådan.
Allt är ju relativt , men är man inte nöjd med 14,5% rabatt, så är frågan vad som var målsättningen :shock:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]