Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om man missar assistans är det ju max några tusen extra man får punga ut med, men anta att man är aningen sen med en service (eller tidigare ägare), så faller hela garantin.. det vore ju bra om det fanns lite tydligare riktlinjer... kanske ska kolla med MRF-juristen.../PH
Den har gått ca 6100 förra servicen gjordes vid 3400 har jag för mig
oldtimersmc skrev:Den har gått ca 6100 förra servicen gjordes vid 3400 har jag för mig
Det är ju service efter 3 000 mil eller en gång om året beroende på vilket som inträffar först.

Min nästa service blir vid 18 000 mil och kostar 11 000:- bilbyte innan dess kanske?
Desmodue skrev:
oldtimersmc skrev:Den har gått ca 6100 förra servicen gjordes vid 3400 har jag för mig
Det är ju service efter 3 000 mil eller en gång om året beroende på vilket som inträffar först.

Min nästa service blir vid 18 000 mil och kostar 11 000:- bilbyte innan dess kanske?
Jag hade en tidig MY08 och tolkade serviceboken som att det var 3000 mil/2 år då. Den varnade heller aldrig när mer än 12 månader gått vilket, liksom din erfarenhet, understryker att det troligen ändrades från 2 till 1 år senare./PH
perhall skrev:
Desmodue skrev:

Jag hade en tidig MY08 och tolkade serviceboken som att det var 3000 mil/2 år då. Den varnade heller aldrig när mer än 12 månader gått vilket, liksom din erfarenhet, understryker att det troligen ändrades från 2 till 1 år senare./PH
11 Loppor vad har de för sig på en sådan service som drar sådana kostnader...
Min bil hade kommit till återförsäljaren ca en månad innan leverans.
Dels var säljaren på semester och ingen annan säljare hade tagit över ärendet, dels var det juletid och dels var det något problem med bränslepumpen som skulle fixas före leverans som skedde den 17/1 2011.

Jag fick meddelandet om att det är dags att beställa tid för service någon gång i november 2011. Jag bokade tid för service till den 12/1 2012.
Nu har jag sett meddelandet om att tiden för service har överskridits i två veckors tid.

Det verkar som om räkneverket för detta sätts i gång tidigare än den faktiska leveransen sker.
Jag ringde till Bilia och frågade hur det ligger till med garantin i detta fall.
Enligt serviceavdelningen gäller garantin. Tiden räknas från leveransdatumet.
Måste säga att Volvos serviceindikator är riktigt dålig, den ger ingen information alls om hur man ligger till. På BMW:n från 2004 kan man se ant. km till service, tid, typ av service, hur många km kvar på bromsar fram o bak... dessutom minns jag från 850 och V70 att de ofta glömde att nollställa... det hände liksom inte på BMW för sen det infördes 1981 har det varit en självklar sak att göra vid service./PH

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]