- mån 09 jan 2012, 16:10
Jag vill först tacka alla för responsen på mitt inlägg! (BE)
Detta med bilförsäkringar är ju alldeles galet!
Jag har nu svingat mig runt i denna djungel utav termer och varit i kontakt med otalet bolag.
Har detta gjort mig om möjligt klokare gällande vilket alternativ som är det rätta?
Inte för fem öre! Jag är alldeles matt efter att ha fått utstå säljarnas slipade taktik för att välja just deras alternativ.
Det som jag personligen ser som störst risk, är i mitt fall skadegörelse, mindre plåtskador samt maskinellt.
Jag ser i tråden att Volvia verkar gå hem hos dem flesta, vilket fick mig att kontakta dem och har nu fått en offert.
Halvförs:(har vagnskada tom 201301): 5335/år. Helförs: 9964/år. (i dessa ingår Trygghetspaketet)
*Cent. boende i Gbg med boendepark.(a.k.a. "på gatan"), högsta bonusklassen(9), 1500-2000mil/år.
Andra aktörer(visar enb. halvförs.):
Aktsam: 4746/år, Modena försäkringar: 6588/år, Trygg-Hansa(förm. kund ink. självriskreducering): 4514/år,
If(ink. BilXtra(mot skadegörelse)): 6079/år, Länsförsäkringar: 4681/år
Som jag ser det, så ligger Volvia mitt i gröten och simmar.
Men med dem fördelar som det innebär att ha Volvo+Volvia, så känns det ju som ett alldeles fullgott alternativ.
Kompletteras detta ytterligare med ett Volvokort, så blir det ju än mer smidigt(räntefri uppdelning m.m.)
Kombinationen Volvias "mittplacering("ink. spec. fördelar) och min ovilja att fortsätta sökandet samt mitt nu matta, hjärnslöa tillstånd,
gör nog att valet högst troligt faller på Volvias halvförsäkring till slut. Inte billigast, men mest bekymmerslöst att ha och göra med.
- V70 Classic D4 VEA FWD Polestar 8 speed Aut. Summum MY16 Electric Silver. -
- V70II 2.4D Polestar Aut. MY10 SvartMet. -