Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan även rekommendera Länets, är själv riktigt nöjd med dem samt att de var billigare än Volvia. Då har jag iofs villa, vovve, skoter, släpvagn och stuga försäkrade hos Länets vilket ger en rabatt.
Har du köpt bilen hos en auktoriserad Volvo åf så har du däremot 15000 mil på maskinskada hos Volvia vilket kan vara värt att ta med i beräkningen. :)
Tomrummet uppfylls förvisso av ett frenetiskt jagande efter "det rätta" försäkringsalternativet. :)[/quote]
VOLVIA alla där i veckan...min gamla V70 brann upp, så även en CarPort.
Bilen hos Volvia helet perfekt, bra ersättning, inga problem what-so-ever
CarPorten hos TryggHansa, har numera IF om man säger så
Sitter inne med en likadan "Tia" fast med manuell låda som jag föredrar och jag är riktigt nöjd med prestandan trotts att jag har liknande syn på "snabba bilar" har haft riktigt snabba MC och en vass musse cab står i garaget + en LTT ute på gården så står sig 2,4D MY 10 väl i konkurensen, tycker däremot att polestar inte fyller mina krav på pris/prestanda i dessa samanhang.
10 Hk till och pengarna satt på polestars konto i kväll
AndersP skrev:Tomrummet uppfylls förvisso av ett frenetiskt jagande efter "det rätta" försäkringsalternativet. :)
VOLVIA alla där i veckan...min gamla V70 brann upp, så även en CarPort.
Bilen hos Volvia helet perfekt, bra ersättning, inga problem what-so-ever
CarPorten hos TryggHansa, har numera IF om man säger så[/quote]

Hej!Volvia 6400kr./år Länsförsäkringar 3700kr./år för min D5:a/-08:a om jag minns rätt.
Har bara goda erfarenheter av LF efter skada, både krock och brand.
[quote="tbjorn

Hej!Volvia 6400kr./år Länsförsäkringar 3700kr./år för min D5:a/-08:a om jag minns rätt.
Har bara goda erfarenheter av LF efter skada, både krock och brand.[/quote]
Där ser man vad olika kunder värderas
Jag betalar ca 3500/år över 2500mil då ingår en massa annat också såsom vilt , hyrbil m.m. + storstad
Så det beror vad man har för skadehistorik också när premien sätts.
Fördelen med Volvia är att all skadereglering sker hos Volvoverkstaden, inget krångel med egna kontakter med försäkringsbolag o liknande
Steff 99 skrev:Fördelen med Volvia är att all skadereglering sker hos Volvoverkstaden, inget krångel med egna kontakter med försäkringsbolag o liknande
Smidigt
Jag vill först tacka alla för responsen på mitt inlägg! (BE)

Detta med bilförsäkringar är ju alldeles galet!
Jag har nu svingat mig runt i denna djungel utav termer och varit i kontakt med otalet bolag.
Har detta gjort mig om möjligt klokare gällande vilket alternativ som är det rätta?
Inte för fem öre! Jag är alldeles matt efter att ha fått utstå säljarnas slipade taktik för att välja just deras alternativ.
Det som jag personligen ser som störst risk, är i mitt fall skadegörelse, mindre plåtskador samt maskinellt.

Jag ser i tråden att Volvia verkar gå hem hos dem flesta, vilket fick mig att kontakta dem och har nu fått en offert.
Halvförs:(har vagnskada tom 201301): 5335/år. Helförs: 9964/år. (i dessa ingår Trygghetspaketet)
*Cent. boende i Gbg med boendepark.(a.k.a. "på gatan"), högsta bonusklassen(9), 1500-2000mil/år.
Andra aktörer(visar enb. halvförs.):
Aktsam: 4746/år, Modena försäkringar: 6588/år, Trygg-Hansa(förm. kund ink. självriskreducering): 4514/år,
If(ink. BilXtra(mot skadegörelse)): 6079/år, Länsförsäkringar: 4681/år

Som jag ser det, så ligger Volvia mitt i gröten och simmar.
Men med dem fördelar som det innebär att ha Volvo+Volvia, så känns det ju som ett alldeles fullgott alternativ.
Kompletteras detta ytterligare med ett Volvokort, så blir det ju än mer smidigt(räntefri uppdelning m.m.)
Kombinationen Volvias "mittplacering("ink. spec. fördelar) och min ovilja att fortsätta sökandet samt mitt nu matta, hjärnslöa tillstånd,
gör nog att valet högst troligt faller på Volvias halvförsäkring till slut. Inte billigast, men mest bekymmerslöst att ha och göra med.
Familyman skrev: Kombinationen Volvias "mittplacering("ink. spec. fördelar) och min ovilja att fortsätta sökandet samt mitt nu matta, hjärnslöa tillstånd,
gör nog att valet högst troligt faller på Volvias halvförsäkring till slut. Inte billigast, men mest bekymmerslöst att ha och göra med.
Nu skall jag krångla till det lite för dig.Oftast är det en fördel att ha samma bolag på bil som hemförsäkringen, exempelvis om man är på semesterresa och drabbas av inbrott i bilen. Har man samma bolag så blir det en självrisk (den dyraste), vid olika bolag så blir det en självrisk för det som skadats på bilen och det av packningen som stulits täcker hemförsäkringen minus den självrisken. Så själv valde jag Volvia samt deras partner If för hemförsäkringen kanske inte billigast men smidiga. Tyvärr valde jag inte från början trygghetspaketet, i julhelgen slog någon sönder bakljusen på bilen samt att det blev lite repor på stötfångaren. Det kostade mig 5600:- i självrisk. Hade jag haft trygghetspaket hade den onödiga utgiften stoppat på 1000:-
Äntligen!!!
Den här veckan(lev.) har varit ett enda stort långt lidande kombinerat med ett närmast
maniskt förhållande till huruvida mobilen snart kommer att ringa eller inte.
Det brast för mig idag på jobbet. Jag kunde inte hålla mig längre, utan ringde upp försäljaren
som då avslöjade att bilen finns för hämtning imorgon(fre).
Vid förfrågan om han kunde "göra nå't" på en presumtiv försäkring,
så vaskade han fram följande förslag knutet till Volvia:
Halvförs:(har vagnskada tom 201301): 4200/år.(inkl. Trygghetspaketet).
Med tanke på mitt centrala stadsboende samt parkering på gatan, så får väl detta räknas som ett riktigt bra alternativ.
Främst då min tidigare offert från samma bolag låg dryga tusenlappen högre per år(5335/år).

Jag gissar att sömnen kommer att vara relativt bristfällig i natt... :D

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]