Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av umekille
Ett gammalt utprovat knep är
Vid snöfall koppla ur kupevärmaren=
ingen ishinna på bilen/
borsta bort snön innan färden på morgonen
enkelt o bra... :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
umekille skrev:Ett gammalt utprovat knep är
Vid snöfall koppla ur kupevärmaren=
ingen ishinna på bilen/
borsta bort snön innan färden på morgonen
enkelt o bra... :-)-)
:-)-) :-)-) :-)-) Så slipper man att snön smälter på taket och rinner ned och fryser till tjockt ispansar längst ned på dörrarna/trösklar så man inte ens kan öppna dörrarna.
av oldtimersmc
Mötte för några år sedan en långtradare som passade på att släppa av en stor iskaka från toppkapellet den dunkade rätt in i min bil. TACK till honom vajerräcke så jag fick inte möjlighet att vända och knacka in skaqllen på honom :evil:
Användarvisningsbild
av len
Jag har i alla tider tagit snöborsten och dunkat i taket. Plåten är så mjuk så islagret spricker upp. Enkelt och bra, inga bulor...
Användarvisningsbild
av Vojje
len skrev:Jag har i alla tider tagit snöborsten och dunkat i taket. Plåten är så mjuk så islagret spricker upp. Enkelt och bra, inga bulor...
Inifrån eller utifrån :?:
av oldtimersmc
Vojje skrev:
len skrev:Jag har i alla tider tagit snöborsten och dunkat i taket. Plåten är så mjuk så islagret spricker upp. Enkelt och bra, inga bulor...
Inifrån eller utifrån :?:
Funkar alldeles utmärkt bara att klappa till med måtta uppifrån naturligtvis.
Användarvisningsbild
av Camel
På V70N och Ford Focus fungerar det att slå bort isen på taket med handflatan och handskar på. Det räcker. Jag har ännu inte provat på V70II, har inte blivit vinter där jag bor ännu...
av kamilenski
Vaxa bilen. Och klappa kan ni hunden. Vid många minus grader blir både plåtensol lacken hådare. Risk för att den släpper!

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]