- mån 21 nov 2011, 19:48
Jag har 7000 mil i en 2,0F och 5.000 mil i en 2,5FT. De hade exakt samma snittförbrukning efter alla dessa mil och samma typ av körning. Jag har alltid mätt exakt förbrukning vid pump. 1,22 l/mil blev det för båda bilar. Skillnaden i motor är enorm. Att bara titta på effekten i sig säger en hel del (86 hk) men vridet är 340Nm mot 190Nm har jag för mig. Med turbon har du dessutom detta vrid i ett brett register från 1700-4800 varv. Det kommer du inte ens i närheten av med 2,0F. Den måste varvas för att ge något.
Med tanke på att det formligen sprutat ut 2,5Ft med R-designpaket så borde dessa tinga ett rimligt bra pris på begagnatmarknaden.
2,0F är ingen värdelös motor men med tanke på att bilen inte lär bli jättemycket billigare att äga och skillnaden i motor är så stor så skulle jag aldrig tveka utan välja en 2,5FT alla dagar i veckan.
Med tanke på att det formligen sprutat ut 2,5Ft med R-designpaket så borde dessa tinga ett rimligt bra pris på begagnatmarknaden.
2,0F är ingen värdelös motor men med tanke på att bilen inte lär bli jättemycket billigare att äga och skillnaden i motor är så stor så skulle jag aldrig tveka utan välja en 2,5FT alla dagar i veckan.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson