Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Nian skrev:
epostaren skrev:Om du tänker välja mellan T4 och T4F, så välj T4F...
Du får gärna motivera det. :D
Du har två bränslen att välja på. Man vet inte vad som "lurar runt hörnet" när det gäller bränslena. Om de fossila drar iväg i pris, som dieseln gjort nu, har du alltid E85 att välja på. Men om du köper en T4F så rekommenderar jag att du kör på E85. Om etanol skulle bli en "dagslända" som en del vill tro, dock inte jag, går ju bilen bra på bensin (sägs det).
av jpu
Jag valde T4 istället för T4F av den enkla anledningen att T4F inte går att få med parkeringsvärmare som för mig är en dealbreaker vid val av ny bil. Med Volvos nya app Volvo on Call skänker det bilen en välbehövlig dos av hightech, komfort och lyx. På tal om Hightech så är det ett prisvärt paket tycker jag. För mig är som sagt VoC ett måste, likaså hp ljudsystem med 7" skärmen (5" ser B ut) och parkeringssensorer fram. Detta i lösa delar kostar 14500. för 19900kr i HT-paketet får jag dessutom taklucka och navigation för 5500kr! billigt! (tycker då jag som gillar prylar... 8) )

Lycka till! tänk på att du kanske ska ha bilen länge och att det alltid är trevligare att hoppa in i en bil som har den utrustning man vill ha istället för att snåla in vid beställningstillfället!
Användarvisningsbild
av epostaren
Nian skrev:
epostaren skrev:Om du tänker välja mellan T4 och T4F, så välj T4F...
Du får gärna motivera det. :D
Min motivation för att köra på etanol är att det blir billigare mil och det är bättre för miljön. Min 2,5FT kostar ca 2:-/L mindre per mil om jag tankar etanol. Bilen är skattefri i 5 år och den känns liksom lite smidigare när man kör på etanol. Motorvärmare är standard på 2,5FT och det har jag nytta av nu när det bara blir kallare. Vet inte om motorvärmare är standard på T4F, men jag tycker att det borde det vara.
av Herkulez
Om det är v70 det lutar åt finns det lite smått å gott att läsa om i nya teknikens värld nr.24 som är ute i handeln nu. Man tittar där på samtliga 9 motoralternativ till v70:n med lite plus och minus samt de ekonomiska aspekterna. Står även lite om det här med utrustning, vad som betalar sig och vad som är mer eller mindre bortkastat.

Annars är det väl det vanliga. Ut och provkör, ta in offerter osv. Men om du ändå ska ut med pengarna, välj en bil som DU verkligen vill ha. Det blir roligare då :-)-) Personligen skulle jag aldrig klara av att köpa en tråk toyota (avensis) bara för att dom är så BRA och ALDRIG ?:-/ går sönder. Bilköp handlar mycket om känslor.
Användarvisningsbild
av epostaren
Jag som har trångt garage och inte gillar att folk springer på mina yttre backspeglar, har valt till elinfällbara backspeglar. Appropå elstolen: när jag låser upp bilen och öppnar dörren , ställer stolen in sig för mig. Om min fru låser upp och öppnar dörren ställer den in sig för henne. Ett måste, tycker jag eftersom vi är så olika långa, min fru och jag.
av Herkulez
Nian skrev:Tack för alla svar, dom hjälper en hel del. :)
Min budget ligger på strax ovanför 300k så det borde räcka till en del extra utrustning.

En sak jag funderade över och som sagt så har jag aldrig köpt en ny bil tidigare, om man kommer till en bilhandlare och det ska betalas cash, kan man då få ned priset något eller få med något extra i utrustningsväg eller funkar det inte så?
Tror jag inte! Dom vill nog helst låna ut pengar till dig och tjäna lite pengar den vägen också. Har du däremot inget inbyte så brukar det kunna löna sig beroende på hur man ser på det.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Nian skrev: Dock undrar jag, hur fungerar det där med elstolen? Hur vet den vem som sätter sig eller är på väg in i bilen?
Du och din fru har olika nycklar. Den inställning som stolen här när nyckeln låser bilen kommer "stolen" ihåg och ställer in när samma nyckel sedan öppnar.
av Mccartney
jpu skrev:Jag valde T4 istället för T4F av den enkla anledningen att T4F inte går att få med parkeringsvärmare som för mig är en dealbreaker vid val av ny bil. Med Volvos nya app Volvo on Call skänker det bilen en välbehövlig dos av hightech, komfort och lyx. På tal om Hightech så är det ett prisvärt paket tycker jag. För mig är som sagt VoC ett måste, likaså hp ljudsystem med 7" skärmen (5" ser B ut) och parkeringssensorer fram. Detta i lösa delar kostar 14500. för 19900kr i HT-paketet får jag dessutom taklucka och navigation för 5500kr! billigt! (tycker då jag som gillar prylar... 8) )

Lycka till! tänk på att du kanske ska ha bilen länge och att det alltid är trevligare att hoppa in i en bil som har den utrustning man vill ha istället för att snåla in vid beställningstillfället!
Jag tänkte exakt som dig när jag beställde min XC70....att jag kommer nog har den här bilen i en del år samt bilen är jo dyr i grunden varför snåla så, jag tog det som jag helt enkelt tyckte jag ville ha.
av perhall
Det trevliga med Volvo är ju att options kostar ung hälften jämfört med konkurrenterna.

Vad kostar Ocean Race? 10 000 .... grejer för 40-50 på en BMW/Audi.
TP 20 000 ---- säkert 70 000 på en BMW/Audi
Sportpaket (R/M) 24 mot 68 på en 5-serie
...
PH
Användarvisningsbild
av Guligan
Kolla med din säljare om leveranstid på T4/T4F. Läste nyligen att de dragit iväg.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]